کمبود خوابگاه دانشجویی در خراسان شمالی

رئیس دانشگاه بجنورد با بیان این‌که ۶۰ درصد دانشجویان استان غیربومی هستند، گفت: هم‌اکنون دانشجویان استان با کمبود فضای خوابگاه مواجه هستند.

به گزارش ایسکانیوز احمد محقر اظهار کرد: در حال حاضر دانشجویان در سطح استان با کمبود فضای خوابگاهی مواجه هستند و لزوم وجود فضای مناسب برای اسکان دانشجویان بیش از پیش احساس می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۹ خوابگاه بخش خصوصی در استان، افزود: با افزایش ورودی‌های جدید طی سال جاری، نیاز به خوابگاه نیز افزایش می‌یابد، بنابراین باید بخش خصوصی برای راه‌اندازی خوابگاه در استان اقدام کند.

محقر با بیان اینکه ۶۰ درصد دانشجویان استان غیر بومی هستند، ادامه داد: معیار برای ارائه خدمات خوابگاهی به دانشجویان فاصله محل زندگی دانشجو با دانشگاه ۴۰ کیلومتر است، حال اینکه در شرایط برابر اولویت با دانشجویی بوده که بعد مسافتی آن بیش از یک هزار کیلومتر است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از خوابگاه مصلی نژاد در دانشگاه بجنورد، یادآور شد: هم اکنون خوابگاه ۱۵ خرداد ویژه دختران نیز در این دانشگاه درحال ساخت است.

محقر در گفت و گو با ایسنا خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این خوابگاه در دست احداث هنوز به سه باب خوابگاه دیگر در این دانشگاه نیاز است.

وی افزود: در بخش دانشجویان پسر نیز به شدت با کمبود فضای خوابگاهی مواجه بوده و در این حوزه در مضیقه هستیم و باید از ظرفیت خیرین نیز در راه‌اندازی خوابگاه برای دانشجویان استان بهره ببریم.

کد خبر: 843186

وب گردی

وب گردی