تیلرسون:من دیپلمات نیستم!

آمریکا و دولتش هر روز بیش از پیش چهره واقعی خود را نمایان می سازند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از بیزینس اینسایدر، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، در دیدار اواخر ماه گذشته با وزرای خارجه روسیه و ایران در مقر سازمان ملل با گفتن این جمله که او دیپلمات نیست، به این واقعیت اعتراف نمود.

تیلرسون که در این نشست مقامات دخیل در توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران را در نشستی گرد هم آورده بود، درباره نارضایتی‌های آمریکا از این توافقنامه دوره اوباما صحبت کرد. "دکستر فیلکینز" از مجله نیویورکر صحبت‌های رد و بدل شده را در گزارشی گنجانده است که قرار است اواخر این ماه در مجله نامبرده شده منتشر شود.

طبق این گزارش، تیلرسون در آن نشست بخشی از ملاحظات وسیع دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، درباره توافق هسته‌ای را ابراز کرد. او ایران را به تامین مالی گروه‌های شبه نظامی و رفتار خصمانه در قبال نیرو‌های آمریکایی در خلیج فارس متهم کرد.

به نوشته فیلکینز، تیلرسون قاطع بود، اما در نهایت ظاهرا در بحث کوتاه آمد و سخنی با این مضمون گفت که روابط آمریکا با ایران درگیر تنش طولانی مدت بوده است. تیلرسون گفت: "شاید تغییر ماهیت این رابطه در توان ما نباشد، شاید این تلاش را به نسل بعد واگذار کنیم."

تیلرسون در ادامه افزود: "نمی‌دانم. من دیپلمات نیستم."

گفتنی است شاید روابط بین تیلرسون و ترامپ به بن بست خورده باشد و او از سمت خود کناره گیری کند اما احتمال دارد با حرف های اخیرش باز هم دل ترامپ را به دست آورد!

کد خبر: 843678

وب گردی

وب گردی