نیاز انتخاب استاندار بومی به اجماع کلی در استان

نماینده مردم یزد گفت: استاندار بومی به اتفاق نظر جمعی افراد دارای صلاحیت نیاز دارد.

به گزارش ایسکانیوز، سیدابوالفضل موسوی بیوکی در نشست خبری که به منظور بیان عملکرد خود طی دو سال گذشته برگزار شد، با بیان این‌که برنامه ششم توسعه یکی از اولویت‌های اجرایی مجمع نمایندگان استان یزد است، اظهار کرد: خبرنگاران باید نسبت به برنامه ششم توسعه آگاهی کامل داشته باشند.

وی با بیان این‌که برنامه ششم توسعه به معنای واقعی محصول کار مشترک دولت و مجلس است، افزود: تاکنون پیشرفت برنامه‌های توسعه‌ای کشور 20 درصد بوده و ما به دنبال برنامه‌ریزی برای افزایش سرعت تحقق مقاله بالای 20 درصد هستیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی تدوین و ارائه برنامه آمایش استان را یکی از ضرورت‌های اجرایی در راستای توسعه دانست و بیان کرد: در برنامه ششم توسعه تمام استان‌ها موظف شدند تا پایان سال اول برنامه ششم توسعه،‌ برنامه آمایش استان خود ارائه کنند.

موسوی‌بیوکی با بیان این‌که استان یزد به عنوان محور منطقه هشت کشور تعیین شده است، گفت: استان یزد از جمله استان‌های شاخص کشور در حوزه مدیریت ظرفیت‌های مختلف است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود بودجه 96 را از دیگر برنامه‌های در دستور کار مجمع نمایندگان استان یزد دانست و بیان کرد: خوشبختانه نسبت تخصیص بودجه هزینه و تملک دارایی شش ماه نخست امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته بیشتر شده است.

وی با بیان این‌که حدود 85 درصد تخصیص‌ استان یزد ملی توزیع ‌می‌شود و حدود 15 درصد در اختیار شورای برنامه‌ریزی استان است،‌ گفت: افزایش بودجه شورای برنامه‌ریزی استان یزد از جمله برنامه‌های در دستور کار نمایندگان استان است.

نماینده مردم یزد در مجلس با اشاره به این که رابطه مردم با نمایندگان مجلس به طور مطلوبی برقرار است،‌ اظهار کرد: روابط متقابل نمایندگان با مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در اولویت اجرایی استان قرار گیرد.

موسوی با بیان این‌که هر 10 سال یک بار به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه ‌شود،‌ تصریح کرد: قرار است 20 نماینده به دوره بعدی مجلس شورای اسلامی اضافه شود که از این تعداد یک نفر به استان یزد اضافه می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که جمعیت حوزه انتخابیه ملاک تعیین تعداد نماینده برای هر استان است،‌ فعلا اضافه شدن یک نماینده به حوزه انتخابیه یزد و اشکذر در دستور کار است.

وی در ادامه در مورد انتخاب استاندار یزد بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده هر چهار نماینده استان یزد در بحث انتخاب و معرفی استاندار دخالت دارند و با ملاک قرار دادن شاخص‌های تعیین شده این مهم را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که استاندار بومی بهتر می‌توانند برنامه‌های توسعه‌ای استان را مدیریت و از ظرفیت‌های موجود استفاده کند، گفت:‌ به عنوان نماینده یزد انتظار دارم یکی از ظرفیت‌های بومی استان برای استانداری یزد انتخاب و معرفی شود.

موسوی بیوکی تأکید کرد: مجمع نمایندگان استان با اتفاق نظر کامل شخصی را به عنوان گزینه شاخص برای استانداری یزد به وزارت کشور پیشنهاد دادند و با تأکید فراوان بر انتخاب گزینه پیشنهادی خود اصرار دارند.

وی با بیان این‌که انتخاب استاندار بومی به اتفاق نظر جمعی افراد دارای صلاحیت نیاز دارد،‌ گفت:‌ انتخاب استاندار بومی به اجماع کلی در استان نیاز دارد.

901

کد خبر: 846512

وب گردی

وب گردی