اعلام شیوه‌نامه انتخاب غرفه‌های برتر نمایشگاه مطبوعات

ضوابط انتخاب غرفه‌های برتر و فعال بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات همراه با ترکیب هیات انتخاب اعلام شد.

به گزارش ایسکانیوز، ضوابط و شاخصهای انتخاب غرفه‌های برتر و فعال نمایشگاه امسال با محوریت «نظام‌نامه» منتشر شده و تأیید شده از سوی رسانه‌های حاضر در نمایشگاه منتشر شد که بر این اساس علاوه بر انتخاب و معرفی غرفه برتر در هر گروه، از 10 درصد غرفه‌های فعال هر گروه براساس امتیاز کسب شده، تقدیر ویژه خواهد شد.

براساس اعلام شورای سیاستگذاری بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات، رأی مستقیم و الکترونیکی متصدیان غرفه‌های حاضر در نمایشگاه، به عنوان شاخص جدید انتخاب، دو روز قبل از اختتامیه أخذ می‌شود به این صورت که مدیر غرفه یا نماینده‌ رسمی رسانه که اطلاعات وی در سامانه ثبت‌نام وجود داشته باشد، می‌تواند سه غرفه برتر در گروه خود را انتخاب و اعلام کند.

شیوه‌نامه زیر به تصویب شورای سیاستگذاری بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات رسیده است:

1. در روز پایانی نمایشگاه و در هر یک از 9 گروه زیر، یک غرفه به عنوان غرفه برتر (مشروط به کسب حداقل 50 امتیاز) توسط هیات انتخاب معرفی می‌شود:
روزنامه‌ها
مؤسسات مطبوعاتی
دین و اندیشه
تخصصی، اختصاصی
سیاسی، اقتصادی
خانواده
فرهنگی، هنری
رسانه‌های محلّی
خبرگزاری ها

در سایر بخشها به دلیل پایین بودن نسبی تعداد غرفه‌ها، انتخاب، صورت نمی‌گیرد.

2. شاخص های انتخاب غرفه برتر به شرح زیر است:
با توجه به همراهی مناسب رسانه‌ها در رعایت نظام‌نامه، عدم رعایت بندهای مختلف نظام‌نامه نمایشگاه و همچنین دریافت تذکر از سوی کمیته نظارت و حراست نمایشگاه، به عنوان امتیاز منفی در جدول زیر محاسبه خواهد شد.


3. ارزیابی شاخصها توسط هیات 8 نفره انتخاب به شرح زیر انجام می‌شود:
قائم مقام نمایشگاه
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی
مدیرکل مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه

نمایندگان:

انجمن صنفی مدیران روزنامه‌های غیردولتی استان تهران
انجمن صنفی مدیران نشریات ایران
انجمن صنفی مدیران رسانه‌
انجمن صنفی نشریات تخصصی کشاورزی و صنایع غذایی کشور
شورای مرکزی خانه‎های مطبوعات کشور

502

کد خبر: 846837

وب گردی

وب گردی