مجلس آماده قانون‌نویسی درحوزه منابع طبیعی و محیط‌زیست است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: آماده هستیم در مجلس به مبحث مهم نظارت و قانون‌نویسی در حوزه منابع طبیعی و محیط‌زیست کمک کنیم.

به گزارش ایسکانیوز ، علیرضا محجوب در همایش ملی بررسی ساختار تشکیلاتی مدیریت منابع طبیعی و محیط‌زیست ایران که صبح یکشنبه در دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران واقع در کرج برگزار شد، بابیان اینکه امروز توجه به مقوله منابع طبیعی و محیط‌زیست برای تمام اقشار جامعه حائز اهمیت است، اظهار کرد: منابع طبیعی و محیط‌زیست به زندگی مردم گره‌خورده است.

وی با اشاره به اینکه باید به کشور ایران در بخش منابع طبیعی و محیط‌زیست به‌صورت تاریخی نگاه کرد و در جریان روند تغییرات اقلیمی این سرزمین قرار گرفت، افزود: از دیرباز بخش اعظم کشور پهناور ایران بیابانی بوده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: محیط و مساحت قابل‌کشت ایران با کشوری چون رومانی برابری می‌کند، باید استعدادهای محیط زیستی و منابع طبیعی کشور در مناطق مختلف احصاء و برآورد شود.

محجوب بابیان اینکه باید بدانیم برای انجام کارهای مفید در راستای حفاظت از منابع طبیعی به اراده تمام ارکان‌های دولتی و برای پیش بُرد آن به فرهنگ نیاز داریم، تصریح کرد: متأسفانه در این عرصه درجا زده‌ایم و اقدام قابل‌توجهی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه امروز انجمن‌های علمی با پشتوانه‌ای قوی فعالیت خود را در راستای برون‌رفت از مشکلات یادشده شروع کرده‌اند، خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی آمادگی خود را برای پیش برد اهداف یادشده در چارچوب قانون اعلام می‌کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر به درک درستی از مشکلات حوزه محیط‌زیست و منابع طبیعی کشور نرسیده‌ایم، تحقق این مبحث حائز اهمیت به نظارت دقیق و جامع نیاز دارد.

محجوب خاطرنشان کرد: آماده هستیم در مجلس شورای اسلامی به مبحث مهم نظارت و قانون‌نویسی در حوزه منابع طبیعی و محیط‌زیست کمک کنیم.

705

کد خبر: 846872

وب گردی

وب گردی