تهران-ایسکانیوز: مشاور ارشد رییس جمهور و دبیر مناطق آزاد اقتصادی در جلسه شورای اقتصاد دانش بنیان، مطرح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از ظرفیت ها و مزایای مناطق آزاد  مانند دیگر مراکز آموزش عالی کشور از ظرفیت ها و مزایای مناطق آزاد استفاده نکرده است.


دکتر ترکان؛ مشاور ارشد رئیس جمهور و دبیر مناطق آزاد با اشاره به استفاده دانشگاه های دولتی و غیردولتی از مناطق آزاد گفت: در مناطق آزاد پردیس های بسیاری توسط دانشگاه های دولتی و غیر دولتی احداث و راه اندازی شده است و این دانشگاه ها از قوانین و مقرراتی متفاوت با واحدهای دیگر برای اداره ی واحدهای مستقر در این مناطق استفاده می کنند و این درصورتی است که دانشگاه آزاد در این مناطق یکسان با سایر واحدهای دانشگاهی است.


وی افزود: در مناطق آزاد امکاناتی از قبیل معافیت مالیاتی، تسهیلات بانکی و .. برای واحدهای دانشگاهی واقع در این مناطق در نظر گرفته شده است و کلیه پردیس های مستقر در این مناطق می توانند از این امکانات استفاده کنند. با توجه به امکان استفاده دانشگاه ها و واحدهای آموزشی از این مزایا، دانشگاه آزاد اسلامی نیز باید از این موقعیت بهره ببرد تا بتواند برنامه های توسعه ای خود را عملیاتی سازد.


 

 
کد خبر: 85115

وب گردی

وب گردی