ضبط و معدوم سازی 200 کیلوگرم ماهی آلوده درشهرستان بروجن

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بروجن از ضبط و معدوم سازی 200 کیلوگرم ماهی قزل آلای تازه از کارگاه های پرورش ماهی منطقه گردبیشه شهرستان بروجن خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان ، دکتر سعید حبیبی افزود : دامپزشکی نقش تعیین کننده ای در ارتقای سلامت غذایی جامعه دارد و سازمان دامپزشکی در کلیه سطوح همواره در تلاش جهت کاهش مخاطرات بهداشتی مربوطه می باشد.
به گفته وی : بر همین اساس با هماهنگی های صورت گرفته و برنامه ریزی انجام شده اکیپ های بازرسی بهداشتی از واحدهای پرورش ماهی سردابی بازدید کرده و پس از اخذ و ارسال نمونه های مورد نیاز به آزمایشگاه های مورد تایید سازمان دامپزشکی با هماهنگی مراجع قضائی و اخذ احکام مربوطه نسبت به جمع آوری و معدوم سازی ماهی های آلوده به ماده ضدعفونی کننده مالاشیت گرین اقدام نموده اند و این محصولات از چرخه مصرف انسانی خارج شدند.
وی گفت: ماده ضد عفونی کننده مالاشیت گرین ماده ای غیر مجاز و بسیار خطرناک می باشد که باقی مانده آن در مواد غذایی نظیر ماهی باعث ایجاد سرطان در مصرف کننده نهایی می شود .
دکتر حبیبی از مردم خواست فراورده های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و مورد تایید دامپزشکی تهیه نمایند و به هیچ وجه از فروشندگان دوره گرد خرید نکنند.

900

کد خبر: 861274

وب گردی

وب گردی