دولت می توانست ساز و کار ارائه ارز مسافرتی را همراه با اخذ ویزا برای زوار اربعین فراهم کند

نماینده مردم اندیمشک گفت: دولت بیش از نرخ تعیین شده نمی‌تواند افزایش نرخ ارز را انجام دهد و هر افزایش قیمت غیرقانونی است.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز فریدون حسن‌وند، رئیس کمیسیون انرژی مجلس ، با اشاره به اقدام اخیر دولت مبنی بر افزایش نرخ ارز برای اخذ ویزا و همزمانی این رویداد با پیاده روی زائران اربعین حسینی اظهار داشت: مجلس تکلیف قانونی دولت در تعیین نرخ ارز را به صورت مشخص در بودجه سالانه آورده است.

وی افزود: بنابراین دولت بیش از نرخ تعیین شده نمی تواند افزایش نرخ ارز را انجام دهد و هر افزایش قیمت خارج از چارچوب قانونی امری غیرقانونی تلقی می شود خواه این موضوع به صورت مستقیم از سوی دولت انجام گیرد و یا از سوی برخی افراد سودجو و فرصت طلب انجام شود.

حسن وند با بیان اینکه هر گونه تغییر و تحول اقتصادی باید از سوی دولت مطرح و در کمیسیون مربوطه به تصویب برسد، تصریح کرد: علی رغم اینکه زائران اربعین می توانند به لحاظ قانونی از تسهیلات ارز استفاده کنند اما معمولا به دلایل مختلفی این اتفاق انجام نمی شود و زوار عطا را به لقایش می بخشند از سوی دیگر شاید ۲-۳ ماه طول بکشد که دولت چنین شرایطی را فراهم کند و متاسفانه عمدا یا سهوا این موضوع برای زائران در نظر گرفته نشده که هم زمان با ارائه ویزا ارز مسافرتی را نیز به زائران ارائه کنند.

رئیس کمیسیون انرژی یادآور شد: این یکی از اشکالاتی است که ساختار و مکانیزمی برای آن تعریف نشده است و تنها در برخی موارد خاص اتفاق می افتد از سوی دیگر ازدحام چند میلیون نفری زائران برای زیارت عتبات عالیات این امکان را نمی دهد که در بانک ها چنین خدماتی انجام شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ممکن است برخی افراد ظرف یک هفته ده روزی که در این سفر هستند بخواهند از ارز مسافرتی استفاده کنند که قطعا باید بانک مرکزی و دولت ارائه ارز مسافرتی همراه با ارائه ویزا را پیش بینی کند.

منبع: دانشجو

303

کد خبر: 861831

وب گردی

وب گردی