تکلیف هفت تیم صعود کننده مشخص شد /  پرسپولیس- بادران آخرین دیدار!

وضعیت هفت تیم صعود کرده به یک چهارم نهایی جام حذفی مشخص شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، روز گذشته با برگزاری 3 دیدار از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی 3 تیم صود کنند دیگر مشخص شده و تنها یک دیدار باقی مانده است؛ پرسپولیس- بادران دیدار معوقه این دوره از مسابقات است که با برگزاری آن تکلیف بازی های یک چهارنهایی نیز مشخص خواهد شد. تا به اینجای رقابت ها مرحله یک چهارم نهایی در انحصار پنج استان آذربایجان شرقی، تهران، مازندران، بوشهر، تبریز و خوزستان خواهد بود که 3 شهر تهران، تبریز و خوزستان هر کدام دو نماینده لیگ برتری خود را در اختیار دارند، نگاهی به شرایط تیم ها:

* پرسپولیس یا بادران؟

تهرانی ها برای مشخص شدن دومین تیم خود باید تا نوزدهم آذرماه منتظر بمانند. بعید نیست بادران بتواند قشقایی جدیدی برای پرسپولیسی ها باشد. در جام حذفی همه چیز ممکن است. شاگردان برانکو با برد در دربی و با یک بازی کمتر و کسب 20 امتیاز در رده دوم جدول رده بندی لیگ ایستاده اند، دغدغه سهمیه ندارند و از این حیث وضعیتشان بسیار عالی است و با خیالی آسوده و برای قهرمانی پای به این مسابقه می گذارند.

* استقلال تهران

استقلال تهران نیز یکی از تیم هایی است که در لیگ برتر با منصوریان و شفر نتوانسته موفق باشد و جایگاه سیزدهمی این تیم کاملاً گویای احوالات شاگردان وینفرد شفر است. آنطور که افتخاری می گوید شفر به شرط قهرمانی در جام حذفی قراردادش تمدید خواهد شد. در فصلی هم که استقلالی ها امیدی برای قهرمانی یا حتی کسب سهمیه در لیگ برتر ندارند، جام حذفی مطمئن ترین راه برای مجوز حضور در آسیا خواهد بود. استقلال در یک شانزدهم نهایی با حساب 2-1 از سد گل گهر سیرجان گذشت و در مرحله یک شانزدهم نهایی نساجی قائمشهر را 2-1 از پیش رو برداشت.

* گسترش فولاد تبریز

صعود به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی برای گسترشی ها از نان شب واجب تر بود. گسترش که فصل جدید لیگ برتر را با لوکا بوناچیچ خوب شروع نکرد و این مربی در ادامه برکنار شد، با فیروز کریمی توانست در جام حذفی قدمی رو به جلو بردارد. کسب 8 امتیاز از 10 بازی در لیگ برتر با تفاضل گل 15- به خوبی وضعیت بحرانی گسترش فولاد را در لیگ برتر نشان می دهد. خروج از این بحران با صعود گسترش می تواند امکان پذیر باشد. گسترشی ها در گام نخست نفت مسجد سلیمان را با حساب 1-0 در خانه زمین گیر کردند و در یک هشتم نهایی اکسین البرز را در ضربات پنالتی با حساب 5-4 از پیش رو برداشتند.

* تراکتورسازی تبریز

شاگردان یحیی گل محمدی با پذیرش شکست از پیکان در هفته دهم لیگ برتر در رده یازدهم جدول ایستاده اند. گل محمدی خودش می داند که حتی کسب سهمیه با بحران کمبود بازیکن در لیگ برتر برایش بسیار سخت خواهد بود. آن ها تمام امیدشان همین جام حذفی است. در اولین دیدار آن ها پدیده قدرتمند را از پیش رو برداشتند و در مرحله یک هشتم نهایی نیز فجرسپاسی را در دیداری جذاب و پرگل 5-2 شکست دادند.

* صنعت نفت آبادان

در بین هفت تیم صعود کرده فعلی، صنعت نفت وضعیت تقریباً مناسبی در جدول رده بندی لیگ برتر دارد و با یک بازی کمتر و 13 امتیاز حتی امید دارد تا قدمی برای کسب سهمیه در لیگ نیز بردارد. شاگردان فراز کمالوند در گام اول سپاهان را با نتیجه 1-0 شکست دادند و در مرحله یک هشتم نهایی از سد داماش گیلان گذشتند.

* استقلال خوزستان

ضعیف ترین تیم فعلی لیگ برتر که با 7 امتیاز از 10 بازی در قعر جدول رده بندی ایستاده و مدعی جدی سقوط به حساب می آید در جام حذفی کاملاً اعاده حیثیت کرده است. استقلال خوزستان در زمان سیروس پورموسوی نشان داده که حتی در ضعیف ترین حالات خود در آسیا می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد. برای شاگردان ویسی هم تنها امید کسب سهمیه جام حذفی است. آن ها در گام اول میعاد مغان اردبیل را با حساب 5-0 از پیش رو برداشتند و در مرحله یک چهارم نهایی ملوان را با حساب 2-0 شکست دادند.

* خونه به خونه بابل

تنها نماینده شمال یکی از سورپرایزهای مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی بوده است. شاگردان جواد نکونام در لیگ دسته اول نیز وضعیت بدی ندارند و با 10 بازی و کسب 16 امتیاز در رده پنجم ایستاده اند. آن ها در یک شانزدهم نهایی 2-1 راه آهن را از پیش رو برداشتند و در یک هشتم نهایی در ضربات پنالتی توانستند سیاه جامگان را از گردونه رقابت ها حذف کنند.

* ایران جوان بوشهر

دومین سورپرایز یک چهارم نهایی جام حذفی از بوشهر می آید. ایران جوان در لیگ دسته اول امیدی برای صعود ندارد و با 10 بازی و کسب فقط هفت امتیاز جزو تیم های قعرنشین است. صعود آن ها می تواند موتور محرکی برای ارتقا در لیگ دسته اول نیز باشد. ایران جوان در یک شانزدهم نهایی فولاد خوزستان را با حساب 1-0 از پیش رو برداشت و در یک هشتم نهایی توانست گل ابریشم را با نتیجه 2-1 مغلوب سازد.

601

کد خبر: 862330

وب گردی

وب گردی