لزوم نقش نظارتی محیط زیست بر اکوپارک پردیسان

رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: سازمان حفاظت محیط زیست در تفاهم‌نامه شهرداری و محیط زیست در مورد پارک پردیسان نقش نظارتی دارد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، زهرا صدراعظم نوری صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران پس از استماع گزارش رییس سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص تفاهم‌نامه سازمان محیط زیست و شهرداری تهران در مورد پارک پردیسان گفت: اخیرا تفاهم‌نامه خوبی فی‌مابین سازمان محیط زیست و شهرداری انجام شده که امیدواریم این اکوپارک را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه نقش سازمان حفافظت محیط زیست نقش نظارتی و حفاظتی است، تصریح کرد: اگر در آینده مساله‌ای در پارک پردیسان ایجاد شود، سازمان محیط زیست باید پاسخگو باشد و نباید تقصیرات را به گردن شهرداری بیندازد و لازم است همه در قالب یک تیم هماهنگ باشند.

رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه در مورد آلودگی هوا همگان می‌دانیم که آلاینده‌های متحرک دلیل 75 درصد آلودگی هوا هستند، گفت: باید با همکاری دولت برای از رده خارج کردن خودروهای دیزلی و استفاده از فیلتر دوده برای خودروها اقدام کنیم.

نوری با اشاره به قانون هوای پاک گفت: طبق قانون هوای پاک، سازمان محیط زیست موظف است که آیین‌نامه فنی در زمینه کنترل و کاهش آلودگی هوا را تهیه کند و لازم است اعلام شود این سازمان برای این مهم چه کرده است؟ چه تمهیداتی درخصوص سالم بودن فیلتر و کاتالیست مورد استفاده خودروسازان انجام داده است.

رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه تعیین حدود مجاز انتشار آلاینده‌ها برعهده سازمان حفاظت محیط زیست است، گفت: سازمان مکلف است که با هماهنگی سازمان استاندارد حدود مجاز انتشار آلاینده‌ها را به استانداردهای روز ارتقاء دهد و بگوید که تا کنون چه اقدامی انجام داده است.

705

کد خبر: 862987

وب گردی

وب گردی