رسانه ها به دنبال شنیدن صدای مردم هستند

عضو هیات علمی اسناد و کتابخانه ملی با اشاره به اینکه اهالی رسانه به دنبال شنیدن صدای مردم بدون واسطه هستند، گفت: بی واسطه‌گی یکی از مهم‌ترین مزایای نمایشگاه مطبوعات است.

داوود آقارفیعی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره اهمیت برگزاری نمایشگاه مطبوعات، اظهار کرد: نمایشگاه مطبوعات محلی است تا اصحاب رسانه بتوانند با مخاطبانشان ارتباط مستقیم برقرار کنند. هر نمایشگاهی که برگزار می‌شود هدفی دارد ،هدف این نمایشگاه نیز برطرف شدن کاستی های عرصه رسانه است.

وی ادامه داد:امیدوارم نقش وب سایتهای خبری و تحلیلی که جایگزین مطبوعات کاغذی می شوند نیز در این نمایشگاه پررنگ شود. توجه بیش از حد اهالی رسانه به مطبوعات کاغذی و نادیده گرفتن رسانه های سایبری از مهم ترین مشکلات این نمایشگاه است که امیدوارم به مرور زمان و با فرهنگ سازی این مشکل نیز برطرف شود.

عضو هیات علمی اسناد و کتابخانه ملی با اشاره به تعامل رسانه ها با یکدیگر، تاکید کرد: همین که تمامی رسانه ها در یک مکان جمع می شوند و با یکدیگر تعامل برقرار می کنند یکی از مهمترین مزیت های برگزاری این نمایشگاه است، چرا که عده ای همفکر و همسو برای هدف مشترک فعالیت می کنند.

آقارفیعی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال با برگزاری تالارهای گفتگو محلی مناسب برای مناظره ها ایجاد کرده است، یادآورشد: اهالی مطبوعات می توانند در این تالارها با مردم درباره مسائل مهم سیاسی و اجتماعی روز صحبت کنند؛ بنابراین ارتباط مخاطب با اهالی رسانه و مطبوعات با یکدیگر یکی از مهمترین اتفاقاتی است که باید به وقوع به پیوندد.

وی با اشاره به حضور رسانه های شهرستان در نمایشگاه،گفت: یکی از نکات مثبت نمایشگاه که امسال ایجاد شده بحث حضور رسانه ها از شهرستان ها است. سالهای گذشته رسانه های شهرستانی در معرض دید نبودند اما امسال شاهد حضور گسترده این رسانه ها هستیم. پیام این اتفاق این است که مسوولین به فکر دیده شدن همه رسانه ها هستند تا صدای مردمی که از مرکز دور هستند نیز دیده شود.

عضو هیات علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملی با انتقاد به بی توجهی رسانه ها به برجسته کردن مشکلات رسانه ها، گفت: انتقاد من به نمایشگاه مطبوعات این است که رسانه ها بیشتر حول محورهای اجتماعی و سیاسی فعالیت می کنند و نسبت به بررسی مسائل اقتصادی مطبوعات فعالیت محوری انجام نمی دهند. مسوولان باید مشکلات رسانه ها مانند نبود ابزار و تجهیزات لازم را به نمایش بگذارند تا به مرور این مسائل نیز دیده و رفع شود.

آقارفیعی خاطر نشان کرد: اقتصاد رسانه و مطبوعات نیز از دیگر مسائلی است که توجه بسیاری به آن نمی شود بسیاری از افراد فکر نمی کنند که چرخ رسانه چگونه می چرخد.

503

کد خبر: 863006

وب گردی

وب گردی