مقابل آمریکا زبان گفت‌وگو جواب نمی‌دهد

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: مقابل نظام سلطه و به طور مشخص آمریکا زبان گفت‌وگو جواب نمی‌دهد و در مقابل آمریکا زبان اقتدار بهتر است.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوزحسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در مورد اظهارات روز گذشته رئیس جمهور مبنی بر بی‌اعتماد بودن به آمریکا، اظهارداشت: تازه به این موضوع نرسیده‌ام که آمریکا قابل اعتماد نیست.

وی ادامه داد: اگر تمام لحظه لحظه دوره چهل ساله انقلاب را بررسی کنید نه تنها در ایران که در همه جای دنیا اساساً آمریکایی‌ها به هیچ عنوان قابل اعتماد نبوده و نیستند.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: آمریکایی‌ها اهداف خود را دارند و لاغیر؛ حتی با متحدین خود هم گاهی زیر قول و قرارشان می‌زنند، پس تنها در مقطعی به این نتیجه نرسیده‌ایم که آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند.

ذوالفقاری خاطر نشان کرد: در طول تاریخ و مخصوصاً از بدو انقلاب و همچنین در ارتباط با ملت و کشور ما بد عهدی آمریکایی‌ها ثابت شده بود.

وی در‌باره نقشه آمریکایی‌ها برای ایجاد شکاف بین ملت و نظام اضافه کرد: قضایایی که در چند سال اخیر پیش آمد برای بدنه جامعه ما بطور ملموس‌تر روشن شد؛ اینها مدت‌ها به دنبال شکاف در بدنه مردمی بودند که بگویند ببینید ما دنبال رابطه و مذاکره هستیم. آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد یک شکاف بین ملت و جمهوری اسلامی بودند تا این ذهنیت را ایجاد کنند که حکومت شما نمی‌خواهد با جهان تعامل کند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تاکید کرد: این قضایا که در دو، سه سال اخیر پیش آمد حداقل برای نسل جوان کشورمان و آن دسته از جامعه ما که احساس می‌کردند اگر ما با زبان دیگری با آمریکایی‌ها صحبت کنیم برخی تنش ها و مشکلات کاهش می یابد اما برای همگان ثابت شد که این قرارداد که بین 6 کشور و ایران بوده توسط یک کشور که خود را متمدن می‌داند را به راحتی و با اقداماتی که انجام می‌دهد عملا زیر همه چیز می‌زند.

ذوالفقاری بیان داشت: آمریکا به تعهدی که خودش داده پشت پا می‌زند این قرارداد برجام توسط شورای امنیت سازمان ملل و کشورهای مختلف مورد تصویب قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: پشت پا زدن امریکا به تعهداتش برای نسل ما تازگی ندارد اما برای بخشی از جامعه دارای تازگی است. آمریکایی‌ها اثبات کردند به قول و تعهدشان متعهد نیستند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: جامعه جهانی باید بداند که جمهوری اسلامی، اسلام و انقلاب اسلامی و راهی که در پیش دارد به دنبال صلح، امنیت، ثبات و آرامش است. ما خارج از حقمان دنبال چیزی نیستیم، بر ما منطق حاکم است و از آنطرف در مقابل نظام سلطه و به طور مشخص آمریکا زبان گفت‌وگو جواب نمی‌دهد و در مقابل آمریکا زبان اقتدار بهتر است.

وی بیان داشت: باید حتما یک دیپلماسی فعال و همه جانبه در جهان داشته باشیم تا منطق انقلاب و جمهوری اسلامی را معرفی کنیم اما در مقابل نظام سلطه نشان داده شده است که زبان منطق سرش نمی‌شود.

منبع: فارس

303

کد خبر: 863561

وب گردی

وب گردی