نامه نمادین بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر به شهید بهشتی

بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر به صورت نمادین نامه ای به شهید بهشتی نوشت.

به گزارش ایسکانیوز، بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در نامه ای نمادین به شهید بهشتی نوشت:ما نسل چندمی‌های انقلاب، انقلاب و آرمان‌هایش را با آثار و مکتوبات شما شناختیم و اسلام را با صوت و لحنتان که به گفته امام روح الله (ره)، احیاگر شعائر حسینی و اسلام ناب محمدی بود، قرائت می‌کنیم، هر چند عده‌ای بخواهند آن‌ها را تحریف کنند.

در بخش های دیگری از این نامه آمده است:

درود بر روح پرفتوح‌تان که همواره یار مظلومان و مستضعفان بوده و رفتارتان متذکر خلق محمدی و مشی تان تجلی اسلام علوی است. این نامه‌ای است از جوانان مومن انقلابی به شهیدی که یک ملت بود برای امتی که به احقاق حق با علمداری پیر خمین قیام کردند. امروز، در بحبوحه مصلحت‌های دست و پا گیر بالانشین‌ها، ما جوانان و فرزندان انقلاب جنابعالی را گوش شنوا و محرم اسرار یافتیم تا نه آماج برچسب‌های این و آن شویم و نه به منصب دار و مسؤولی بربخورد.

علی(ع) را با پاسخگویی‌هایش در برابر منتقدان حتی در ملتهب‌ترین و ناامن‌ترین شرایط سیاسی و نظامی حکومتش برای ما به تصویر کشیدید و همان علی که در کشاکش جنگ جمل پاسخ شخصی راه گم کرده را نه با مصلحت، نه با سکوت و نه با روگرداندن، بلکه با ارائه و عرضه معیار و میزان تشخیص حق داد؛ شما بودید که در اوج قدرت و مسند قوه قضائیه حضور در دانشگاه تهران را در جو ملتهب و سیاست‌زده پس از انقلاب، در حالیکه دانشگاه در مشت مخالفان ایدئولوژیک‌تان بود، با همه ناسزاهایی که شنیدید به جان خریدید و آماده پاسخگویی به جماعتی که حتی قصدشان شنیدن پاسخ‌های‌تان نبود شدید.

بهشتی انقلابی، اگر شما را به دانشگاه‌مان دعوت می‌کردیم، حتی اگر چپ و مارکسیست بودیم، حتی اگر قرار بود تخریبت کنیم و حتی اگر قرار بود به حرف‌هایت گوش ندهیم، به دانشگاهمان نمی‌آمدید؟ قطعا که می‌آمدید، همانطور که قبلا هم رفته‌اید. حال آن‌که هم ما جوانان این انقلابیم، هم قصدی به جز انتقاد، که رشد به جز آن صورت نمی‌گیرد، نداریم و هم گوش‌هایمان برای سخنانتان شنوا و پذیراست. بهشتی مظلوم، لحظه‌ای نبود که در دوران زمام‌داری‌تان تخریب نشوید و برچسبی به شما نزنند، اما از دلایل محبوبیت‌تان قبول انتقادات، تصمیم برای بهبود و تلاش برای شفافیت بود.

وارثینتان را دلسوزانه به دانشگاه‌مان دعوت می‌کنیم که نکند مغرضان راهت را تخریب کنند و نه قوه‌ عاقله‌ای بماند و نه آرمانی...
قطعا به دلیل اهمیت مثال‌زدنی، اقدامات و عملکرد قوه‌ قضائیه همواره از حساسیت خاصی برخوردار بوده و این قوه، هدف تهاجم‌ها و تبلیغات سوء زیادی قرار دارد، اما ای بهشتی شجاع، مگر مصلحت‌های امروز پیچیده‌تر از مصلحت‌های دوران ابتدایی انقلاب و تخریب‌ها افزون‌تر از آن دوران است؟

شاید تنها تفاوتی که کرده باشد این است که شما صداوسیما، محضر همه‌ ملت ایران، را برای گفتگو لایق می‌دانستید اما وارثینتان نه فقط مردم ایران، نه فقط جوانان ایرانی، بلکه دانشجویان نخبه و دلسوز انقلابی را لایق نمی دانند که جز به ثمر نشستن آرمان های انقلاب آرزوی دیگری ندارند. در 2 سال گذشته و به ویژه یکی دوماه اخیر بسیج دانشجویی به طور جدی پیگیر حضور سه تن از مسؤولان عالی رتبه قضائی در دانشگاه امیرکبیر بوده است تا با ایجاد یک بستر مناسب، زمینه نقد دلسوزانه و منصفانه و شفافیت حول مبهمات امروز جامعه را فراهم آورد.
بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر اعلام کرد: بهشتی عزیز، شما صاحب راهی هستید که آن را راهِ بهشتی می‌خوانند، اما وارثین این راه نمی‌دانند که تا زمانی که مانند شما عمل نکنند فقط نام این راه، بهشتی خواهد بود. خواستیم با انتقاد واقع گرایانه و دلسوزانه راهتان را اصلاح و ترمیم کنیم، اما وارثینتان از حضور امتناع ورزیدند. شما به ما بگویید ، به راستی مشکل از کجاست؟ از معلمی که شاگردانش خوب یاد نداده یا شاگردانی که حواسشان به میز و نیمکتشان گرم شده و درس معلمشان رو یاد نگرفته‌ یا فراموش کرده‌اند یا اینکه مصلحت‌ها به کلی تغییر کرده اند؟

مگر نه این است که طبق فرموده رهبر انقلاب قوه قضائیه بایستی از تمام بسترها در جهت انعکاس خدمات این قوه و اطلاع‌رسانی آنها به مردم استفاده کند، چرا اولا در فضای فعلی جامعه خدمات قوه قضائیه انعکاس ویژه‌ای ندارد و ثانیا در بستری که دلسوزان انقلاب و این نهاد انقلابی، قسمتی از آن را جهت شفافیت عملکرد قوه مهیا کرده‌اند به روشنگری در این خصوص پرداخته نمی‌شود؟

ما به تاسی از پیر فرزانه انقلاب معتقدیم قوه قضائیه بایستی پرچمدار احیا و استیفای حقوق عامه و حمایت از آزادی‌های مشروع مردم باشد و با مخالفان و معارضان حقوق عمومی در هر جایگاهی، مقابله کند. قوه‌ قضائیه باید در موضوعاتی همچون تحریم‌ها، مصادره‌های آمریکایی‌ها، تروریسم و حمایت از شخصیت‌های مظلوم یا حمایت از مسلمانان، از جایگاه حقوقی وارد شود و نظر حمایتی یا مخالفت خود را قاطعانه اعلام کند تا در دنیا منعکس شود و بسیاری از مسائل و مطالبات دیگر که ورود قوه به این مسائل جای سوال دارد و طرح همگی آنها نیازمند حضور وارثان راهتان در بین دلدادگان این انقلاب است.

امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد تغییر استراتژی و حضور وارثانتان در بین شیفتگان حقیقی راهت باشیم چرا که راه برون رفت از شرایط سخت پیش رو انقلاب اسلامی که دشمنان این نظام نیز با تبلیغات سوء خود آن را تشدید می‌کنند، نزدیکی هرچه بیشتر وارثانتان به صاحبان حقیقی این انقلاب و ایجاد اطمینان، آرامش و همدلی در بین مردم است که خود طرح‌های شوم آنها را خنثی خواهند کرد.

کد خبر: 863566

وب گردی

وب گردی