مذاکره شرکت‌های اسرائیلی برای مشارکت در پروژه جدید عربستان سعودی

جروزالم پست اعلام کرد تعداد زیادی از شرکت های صهیونیستی در حال مذاکرات فشرده با صندوق سرمایه گذاری عربستان برای مشارکت در پروژه نئوم هستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری العهد روزنامه اسرائیلی جروزالیم پست اعلام کرد تعداد زیادی از شرکت های صهیونیستی در حال مذاکرات فشرده با صندوق سرمایه گذاری عربستان برای مشارکت در پروژه نئوم هستند. محمد بن سلمان هفته گذشته از این طرح پرده برداری کرده است.

این روزنامه افزود: مشارکت شرکت های اسرائیلی در این پروژه پایانی بر قطع روابط و تحریم های چند دهه گذشته سعودی است.

یک منبع در یک شرکت اسرائیلی که ترجیح داد نام وی فاش نشود به این روزنامه گفت: سعودی ها مایل نیستند این همکاری رسمی شود اما هنگامی که شرکت های سرمایه گذاری اسرائیلی از بخش خصوصی باشند هر نوع همکاری در زمینه های گوناگون اعم از انرژی، آب و کشاورزی ممکن می شود.

این روزنامه افزود: پیام هایی میان دیپلمات های سعودی و بازرگانان اسرائیلی در خصوص مذاکرات جاری برای همکاری اقتصادی تبادل شده است. برخی شرکت های امنیتی اسرائیلی اقدام به فروش ادوات امنیتی به دولت سعودی برای این پروژه نموده اند.

یکی از بازرگانان مشارکت کننده در این پروژه گفت: هنگامی که به توافق دیپلماسی با فلسطینیان دست یابیم بسیاری از شرکت های ما می توانند همکاری خود با سعودی، مصر و اردن را به شکل علنی آغاز کنند.

پروژه نئوم توسط محمد بن سلمان طی همایش آینده سرمایه‌گذاری در ریاض معرفی شد و قرار است سرمایه مورد نیاز آن توسط دولت و برخی سرمایه‌گذاران دیگر تامین شود. این شهر صنعتی و تجاری در زمینی با مساحت ۱۰ هزار و ۲۳۰ مایل مربع (۲۶ هزار و ۴۹۵ کیلومتر مربع) توسعه داده خواهد شد که در مقایسه، ۳۳ برابر بزرگتر از نیویورک است.

کد خبر: 863723

وب گردی

وب گردی