اجازه دهیم نسل جدیدی به سینمای ایران وارد شود

بازیگرسینما و تلویزیون در سومین پاتوق فیلم کوتاه و ویدیویی فرهنگسرای رسانه، گفت: تا کنون با کارگردان های فیلم اولی زیادی کار کردم و اعتقاد دارم باید دست همدیگر را بگیریم و اجازه دهیم نسل جدیدی به سینمای ایران وارد شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، سومین پاتوق فیلم کوتاه و ویدیویی که به نمایش تحلیل فیلم ویدیویی «نورا» به کارگردانی وحید پرشاد اختصاص داشت با حضورکارگردان، بازیگران وعوامل فیلم و فعالان و علاقه مندان حوزه فیلم کوتاه و ویدیویی شب گذشته سه شنبه 10 آبان در فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی برگزار شد.

در این نشست پرشاد کارگردان فیلم اظهار داشت: با وجود مشکلات بسیاری که در ساخت اولین فیلم بلند خود داشتم و احساس می کنم با شتابزدگی کار تولید را پیش برده ایم اما از ساخت این اثر پشیمان نیستم و این فیلم را تجربه بزرگی برای خود می دانم.

وی افزود: علاوه براین این فیلم توانسته است در جشنواره فیلم یاس کاندید چهار بخش مهم جشنواره بشود و دیدگاه منتقدان نسبت به فیلم و بازی های آن مثبت بوده و مورد توجه قرار گرفته است. به عنوان کارگردان از بازی بازیگران خود راضی هستم و به همه آنها نمره بالایی می دهم.

احسان عیوض نژاد بازیگر این فیلم نیز مشکلات و محدودیت های تولید فیلم را مورد اشاره قرار داد و گفت: این مشکلات موجب لطمه زدن به کار شد و اگر در ساخت این فیلم مشکلات و محدودیت های کمتری داشتیم، می توانستیم اثر بهتری بسازیم.

نازنین فراهانی بازیگر این فیلم نیز در این نشست در مورد علت حضورش در فیلم «نورا» تصریح کرد: تا کنون با کارگردان های فیلم اولی زیادی کار کردم و اعتقاد دارم باید دست همدیگر را بگیریم و اجازه دهیم نسل جدیدی به سینمای ایران وارد شود. برای انتخاب بازی در این فیلم هم دو دلیل مهم وجود داشت.از کارگردان فیلم های کوتاه خوبی دیده بودم و نقش نورا به عنوان یک راننده تاکسی چالش جدی و خوبی برای بازیگری خود می دانستم به همین دلایل این نقش را پذیرفتم.

وی اظهارداشت: در این فیلم سعی کردم به عنوان یک راننده تاکسی خانم، بازی درشتی نداشتم و در لحن و رفتار اغراق آمیز عمل نکنم و با ظرافت این نقش را اجرا کنم.

این بازیگرسینما و تلویزیون در ادامه درباره نگاه به فیلم کوتاه در ایران گفت: برای من فیلم کوتاه مثل یک شعر کوتاه است و ساخت آن از کار بلند می تواند سخت تر باشد. ما در ایران بسیار کم به سمت ساخت فیلم های کوتاه می رویم و بیشتر این نوع کار به دید مشق و تمرین سینمایی دیده می شود. از دیگر آسیب های فیلم کوتاه، قصه گویی زیاد در آن است که به نظر می رسد این اتفاق نیز بیشتر به دلیل تمرین دکوپاژ و میزانسن است و این آسیب را می توان یکی از دلایل عدم موفقیت حوزه فیلم کوتاه دانست.

امیراحمد انصاری و پویایی نبی از کارگردان فیلم های کوتاه که در این جلسه حضور داشتند نیز به اظهارنظر در رابطه با این موضوع پرداختند و سیاستگذاری‌ها و عملکرد برخی فیلمسازان کوتاه را مورد انتقاد قرار دادند.

503

کد خبر: 864599

وب گردی

وب گردی