ضرورت  توجه خاص به حوزه محصولات بهداشتی و آرایشی

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: لازم است که ما توجه خاصی به حوزه بهداشتی و آرایشی داشته باشیم و برای این کار برنامه هایی در این راستا در نظر گرفته ایم تا افرادی که بازار قابل توجهی در ایران دارند را ملزم کنیم در داخل کشور سرمایه گذاری کرده و محصولات کیفی تر و فرآورده های سالم و استاندارد تری را در اختیار مردم قرار دهیم.

دکتر غلامرضا اصغری در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به اقدامات اخیر سازمان غذا و دارو در حوزه بهداشتی گفت: بازار صنعت آرایشی و بهداشتی بیش از صنعت دارو قرار دارد و روز به روز در حال افزایش است.

وی ادامه داد: عمده محصولات در حوزه آرایشی بهداشتی در حال وارد شدن به کشور است در حالی که عمده صنعت دارو در حال تولید در کشور است.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: باید توجه داشت که بخش قابل توجهی از محصولات آرایشی و بهداشتی قاچاق است و ممکن است برخی از موارد تقلبی باشد و در اماکن نامشخص تولید شده باشد. این محصولات در بخش های مختلف و مهم بدن انسان صورت و پوست استفاده می شود و می تواند مخاطبان زیادی داشته باشد پس بسیار مهم است که فرآورده ای که مورد استفاده قرار می گیرد ، سالم باشند.

وی افزود: متاسفانه صنعت داخلی حوزه بهداشتی و آرایشی که در کشور داریم نتوانسته متناسب با صنعت دنیا پیش رود و لازم است برخی برندهایی که در حال حاضر در حال ورود به کشور است را بتوانیم در کشور تولید کنیم و خوشبختانه در حال حاضر تجربه های خوبی در حوزه آرایشی و بهداشتی داریم برای مثال در زمینه مایع ظرفشویی که از محصولات بهداشتی محسوب می شود، محصولات خوبی داریم که در کشور با همکاری آلمان تحت لیسانس آن ها تولید می شود که کیفیت محصول اروپایی را دارد. در این زمینه لازم است باقی اقلام آرایشی بهداشتی نیز این اقدام را انجام داده و از شرکت های خارجی صاحب برند بخواهیم که در داخل کشور فعالیت کرده و با استفاده از نیروی انسانی داخلی، کیفیت صنایع موجود را افزایش دهند تا برای جمعیت 80 میلیونی که روز به روز بر جمعیت نسل جوان آن افزوده می شود و تمایل استفاده از این محصولات را دارد مورد استفاده قرار گیرد.

اصغری ادامه داد: در حال حاضر تمامی افراد از شامپو، مایع دستشویی و سایر محصولات بهداشتی استفاده کرده و میزان استحمام آن ها نیز افزایش پیدا کرده پس روز به روز بازار مصرف این محصولات بیشتر شده به همین منظور لازم است که ما توجه خاصی در حوزه بهداشتی و آرایشی داشته باشیم و برای این کار برنامه هایی در این راستا در نظر گرفته ایم تا افرادی که بازار قابل توجهی در ایران دارند را ملزم کنیم در داخل کشور سرمایه گذاری کرده و محصولات کیفی تر، فرآورده های سالم و استاندارد تری را در اختیار مردم قرار دهیم.

نیوشا یعقوبی

701

کد خبر: 865184

وب گردی

وب گردی