امروز همه فهمیده‌اند فریاد «مرگ بر آمریکا» احساسی نیست بلکه کاملا واقع‌بینانه است

بیانیه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به نمایندگی از تشکل‌های دانشجویی و دانشجویان در راهپیمایی ۱۳ آبان قرائت شد، در این بیانیه آمده است: امروز همه فهمیده‌اند که فریاد «مرگ بر آمریکا» کاملا از روی واقع بینی است.

به گزارش ایسکانیوز، در ادامه راهپیمایی باشکوه روز 13 آبان، بیانیه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به نمایندگی از اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی و دانشجویان قرائت شد.

در متن این بیانیه که توسط پیام مرادی نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل خوانده شد، آمده است: استکبار جهانی و در رأس آن دولت جنگ طلب آمریکا، شکل گیری حکومتی مردمی و دینی در ایران را آسیبی بزرگ به منافع و هیمنه خود ارزیابی می‌کرد. لذا از سال‌ها پیش از انقلاب اسلامی با حمایت از دولت جنایت کار پهلوی در مقابل خواست ملت ایران ایستادگی کرد. در این بیانیه عنوان شد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با فتنه انگیزی‌های قومی و نژادی در چهارگوشه کشور و تلاش برای برنامه ریزی کودتا علیه انقلاب اسلامی و نیز با پناه دادن به شاه قاتل نشان داد برخلاف شعارهای عوام فریبانه خود هیچ ارزشی برای خواست ملت‌ها قائل نیست. البته دولت آمریکا در کمتر از دو قرن در سراسر جهان کارنامه ای کم نظیر از جنگ افروزی و جنایت علیه انسان ها دارد و از همین رو در جهان و به خصوص منطقه غرب آسیا مغضوب ملت‌هاست.

38 سال از اقدام حماسی دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر لانه جاسوسی شیطان می‌گذرد و در گذر این سال‌ها هیچ تغییری در سیاست‌ها و رفتار دولت مردان آمریکائی رخ نداده است و امروز نیز به اشکال مختلف به دشمنی خود علیه ملت ایران و ملت‌های مستقل منطقه ادامه می‌دهد. گاهی با ابزار تحریم ظالمانه و گاهی با تلاش برای تضعیف و تجزیه کشورهای منطقه به سود رژیم کودک کش اسرائیل، اینکه مقامات رسمی دولت آمریکا در اظهارات خود به تشکیل داعش توسط دولت آمریکا اعتراف می‌کنند به خوبی نشان می دهد که آمریکائی‌ها هرجا لازم ببینند ملت‌ها را قربانی منافع خویش می‌کنند.

بنابراین امیدوار کردن مردم به لطف خیالی استکبار جهانی از این پس خیانتی فراموش نشدنی است. امروز همگان فهمیده‌اند که فریاد « مرگ بر آمریکا» نه از روی احساس و تندروی بلکه از عقلانیت و واقع بینی ناشی شده است. چرا کسانی که دیروز کشور را به دامان آمریکا هل می‌دادند امروز در مقابل تصویب سنگین‌ترین تحریم‌ها علیه کشورمان سکوت کرده‌اند؟ اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی در این بیانیه عنوان کردند: رسانه‌هایی که لبخندهای دروغین مستکبرین را با هیجان تیتر می‌کردند چرا خیانت امروز آن‌ها را تیتر نمی‌کنند؟ جالب اینجاست که حامیان دیروز همراهی با آمریکا و اروپا نیز امروز آشکار و نهان اعتراف می‌کنند که از مذاکره با آمریکا و همپیمانان اروپائیش آبی گرم نخواهد شد. آن‌ها که روزی می‌گفتند در دنیای سیاست خوش بینی و بدبینی معنا ندارد و آب خوردن مردم را هم به مذاکره با کدخدا مربوط می‌دانستند، امروز مذاکره با آمریکا را دیوانگی می‌خوانند. گویا تازه از خواب برخواسته اند و چشماهایشان برای دیدن واقعیت‌ها باز شده است.
در این بیانیه آمده است: اگر عده‌ای آمریکا را با رئیس جمهور فعلی آن شناخته‌اند و به تازگی متوجه ذات پلید و شیطانی مستکبرین شده‌اند اما ما آمریکا را از کودتای 28 مرداد می‌شناسیم. ما آمریکا را از کشتار دانشجویان دانشگاه تهران در سال 1332 می‌شناسیم. ما آمریکا را از هدف قرادادن هواپیمای مسافربری و حمایت از صدام جنایتکار در جنگ علیه ملت ایران می‌شناسیم. ما آمریکا و برخی کشورهای اروپائی را با تحریم‌های ظالمانه و ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان شناختیم. ما آمریکا و اروپا را با حمایت مستقیم از گروه‌های تروریستی یا تجزیه طلب در سطح منطقه و دخالت در امور کشورهای مختلف جهان شناختیم.

ما آمریکا را از چاپ ده‌ها هزار میلیارد دلار پول بدون پشتوانه و دزدی آشکار از مردم جهان شناختیم و از این رو رفتار امروز دولت مردان آمریکائی برای ملت ما عجیب و غافلگیر کننده نیست. سیاست‌های دولت آمریکا با رفت و آمد اشخاص تغییر نمی‌کند اگرچه ممکن است روش‌ها و ادبیات آن‌ها تغییر کند. ظاهر رئیس جمهور بی ادب و گستاخ امروز آمریکا باطن رئیس جمهور به ظاهر مودب و باهوش قبلی است که در دوران ریاستش بنای داعش را نهاد و سنگین‌ترین تحریم‌ها را بر علیه ملت ما تصویب کرد. به همین جهت ترامپیزه کردن مبارزه با آمریکا و اعتقاد به اینکه رئیس جمهور فعلی آمریکا یک استثناست، نگاهی تقلیل گرایانه و ساده اندیشانه است.

ذکر این نکته ضروری است که آمریکا تلاش می‌کند با فشارهای بیشتر و تصویب تحریم‌های جدید با همراهی برخی کشورهای اروپائی ملت ایران را به مذاکرات بی نتیجه دیگری بکشاند. گفت‌وگو و گپ زدن با آمریکائی‌ها آن هم پس از این همه خیانت، پیرامون دیگر مسائل دیوانگی است و باید به شدت از آن پرهیز کرد. راه حل مشکلات کشور تدبیر و برنامه ریزی و تکیه بر توان داخلی است. حل مشکلات اساسی کشور یعنی مشکلات اقتصادی و آسیب های اجتماعی در گروی اراده ای انقلابی است. همان اراده و ایمانی که کشور را از گردنه‌ها و موانع مختلف در تمام این سال‌ها عبور داد و زمینه ساز پیشرفت ملت ایران در بسیاری از حوزه‌ها شده است. آینده ملت ایران به فضل الهی و با وجود دشمنی‌ها درخشان خواهد بود.

کد خبر: 865325

وب گردی

وب گردی