ایجاد ۳۳ رشته جدید در دانشگاه پیام نور

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور با اشاره به توانمندی های این دانشگاه در حوزه های مختلف آموزشی و پژوهشی گفت: در اهداف و ماموریت های بلندمدت دانشگاه پیام نور ارائه خدمات مطلوب تر به دانشجویان از اولویت هاست .

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، دکتر فراهانی در نشست روسای مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان تهران،ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: دانشگاهی می تواند پیشرو و موفق باشد که کیفیت آموزش خود را حفظ و ارتقا بخشد و فضای مطلوب تحصیل را با رعایت معیارهای علمی و آموزشی فراهم آورد.

وی با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور بخش اعظمی از هزینه های خود را از محل شهریه های دانشجویان تامین می کند، اظهار داشت: وظیفه ما جذب و حفظ دانشجویان از طریق رعایت اصول آموزشی وحفظ و ارتقای کیفیت است .

دکتر فراهانی از اخذ مجوز راه اندازی ۳۳ رشته جدید در دانشگاه پیام نور خبر داد و تصریح کرد: با کسب مجوز جابه جایی رشته ها، می توانیم ضمن کاهش رشته های کم متقاضی، رشته های پرمتقاضی را جایگزین نماییم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور بهره مندی از نظر اساتید در تعریف بین رشته ای ها و رشته های مهارتی که مورد تقاضای جامعه است را مورد تاکید قرار داد و از روسای مراکز استان تهران خواست اعضای علمی را برای این اقدام بیشتر به مشارکت دعوت نمایند.

وی لزوم وقت گذاری اعضای علمی در انجام وظایف آموزشی و سایر فعالیت های مرتبط با امور دانشگاه را ضروری دانست و گفت: ارائه خدمات علمی، دانشجو پروری ، تعامل سازنده بین دانشجو و استاد از مصادیق کارآمد درجذب و حفظ دانشجو می باشد.

دکتر فراهانی در بخش دیگری از سخنان، بر مشارکت کل اعضای واجد شرایط برای انجام دوره های پژوهشی - دانشجویی، راهنمایی و مشاوره رساله و پایان نامه، حضور به موقع اساتید در دفاتر کار و کلاس های درسی ، مشارکت در طرح سوالات پایان نیمسال و تولید محتوای درسی (اعم از نوشتاری و الکترونیکی ) تاکید کرد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور در پایان ضمن تقدیر از روسا و مدیران دانشگاه پیام نور استان تهران یادآور شد: دانشگاه پیام نور استان تهران با توجه به ظرفیت های و پتانسیل های موجود توانسته خدمات ارزشمندی به دانشجویان ارائه نماید و با حفظ کیفیت آموزش در جهت کسب رضایت دانشجویان گام های مثبتی برداشته است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، دکتر علی جمشیدی، رئیس دانشگاه پیام نور استان تهران نیز با اشاره به اهمیت و جایگاه دانشگاه پیام نور استان تهران اظهار داشت: استان تهران پیشانی دانشگاه است و جایگاه حساسی در دانشگاه پیام نور دارد. دانشگاه پیام نور با شعار « آموزش آزاد، ارزان و با کیفیت آموزشی بالا » تاکنون خدمات گسترده ای به دانشجویان ارائه کرده است.

وی با اشاره به رشد جمعیت دانشجویی دانشگاه پیام نور استان تهران اظهار داشت: شیوه آموزشی و کیفیت آموزش مطلوب این دانشگاه ، موجب جذب دانشجویان بسیاری شده است به طوری که رشد جمیعت دانشجویی این دانشگاه در سال ۹۴ به نسبت ۹۳، ۲۰ درصد و سال ۹۵ به نسبت ۹۴، ۳۷ درصد بوده است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: در بحث توسعه رشته های دانشگاه، ساماندهی پایان نامه ها، اخذ مجوز راه‌اندازی مرکز رشد، رفع مشکل کمبود فضای فیزیکی مراکز و واحدها و طرح کارآمد عملکرد مناسبی داشته‌ایم و در در طرح کارآمد و آموزش‌های آزاد به دنبال آن هستیم که دانشجویان بتوانند، با آموزش مهارت های لازم شکاف موجود در محیط کار را پر کنند.

کد خبر: 865803

وب گردی

وب گردی