راهنمایی و رانندگی کوتاهی کند شریک تقصیر در تصادفات می‌شود

رئیس کمیته امنیت داخلی کمیسیون شوراهای مجلس گفت: با اصلاحیه‌ای که در دستور کار این کمیته برای قانون راهنمایی و رانندگی است، این اداره، در صورت کوتاهی در انجام وظایف، شریک تقصیر در تصادفات می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، طبق پیشنهاد مطرح در کمیسیون شوراهای مجلس راهنمایی و رانندگی کوتاهی کند شریک تقصیر در تصادفات می‌شود

ابوالفضل ابوترابی رئیس کمیته امنیت داخلی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به دستور کار این کمیته برای دو اصلاح در قانون راهنمایی رانندگی خاطرنشان کرد: طبق اولین پیشنهاد اصلاحی در صورتی که راهنمایی و رانندگی در انجام وظایف خود کوتاهی کند، بخشی از تقصیر تصادف و سانحه به گردن این نهاد خواهد افتاد.

ابوترابی در این باره اظهار داشت: به‌عنوان مثال، امروز وضعیت آشفته موتورسواران در همه شهرها زیر نظر راهنمایی و رانندگی قرار دارد، ولی اقدامی در این باره نمی‌کند که به نظر ما نوعی کوتاهی است.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اصلاح دیگر قانون راهنمایی و رانندگی که در کمیته امنیت داخلی کمیسیون شوراهای مجلس مطرح است، این است که در صورتی که موتورسواری براثر سانحه در حین راندن موتور، ضربه مغزی و فوت شد، در صورت همراه نداشتن کلاه ایمنی بخشی از تقصیر حادثه به گردن خود او خواهد بود.

منبع: فارس

کد خبر: 866132

وب گردی

وب گردی