تجهیز و تکمیل 2 باب انبار دارویی در شهر مهران/ ارایه خدمات دارویی رایگان به 11 هزار و 300 نفر از زائران

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، خدمات و اقدامات حوزه غذا و داروی این دانشگاه را در ایام تردد زائران اربعین حسینی تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مهتاب شاهماری گفت: در راستای ارائه خدمات بهداشتی، دارویی و درمانی به زائرین اربعین حسینی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام و همچنین کلیه مراکز دارویی تحت پوشش آن دانشگاه، ضمن آمادگی کامل، بر فعالیت همه مراکز دارویی کنترل و نظارت بیشتر ی می کنند.

وی گفت: تا کنون خدماتی شامل تجهیز و تکمیل 2 باب انبار دارویی و ملزومات در شهر مهران، یک باب انبار دارویی در پایانه مرزی به ارزش اولیه 3 میلیارد و 800 میلیون ریال، کنترل و شارژ روزانه، تجهیز و فعال سازی 2 باب داروخانه در پایانه مرزی با فعالیت بصورت شبانه روزی و حضور داروساز در محل از اقدامات معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابلام است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان کرد: همچنین خدمات دارویی به 11 هزار و 300 نفر به صورت رایگان و به ارزش تقریبی هشتصد و پنجاه میلیون ریال، تحویل 4200 نسخه به بیماران و تحویل داروهای OTC به بیماران مراجعه کننده به دو داروخانه مستقر در مرز بین المللی مهران صورت گرفته است.

وی به تامین دارو و ملزومات مورد نیاز مرکز فوریت های پزشکی استان جهت شارژ موجودی بالغ بر یکصد و هشتاد دستگاه آمبولانس مستقر در طول مسیر طی سه مرحله اشاره کرد و گفت: این ملزومات مورد نیاز به ارزش یک میلیارد و سیصد و نود میلیون ریال بوده است.

دکتر شاهماری افزود: تامین داروهای ایستگاههای سلامت شبکه های بهداشتی و درمانی در شهرستان های ایوان، سیروان، چرداول، ارکواز ملکشاهی، دهلران و مهران به ارزش ریالی نهصد و سی میلیون ریال، مساعدت در تامین داروهای بیمارستان صحرایی سپاه امیرالمومنین و مرکز NBC داروخانه کلینیک تخصصی بسیج جامعه پزشکی، بهداری ناجای مرزبانی، بیمارستان صحرایی ارتش اصفهان به ارزش ریالی بالغ بر دو میلیارد و چهارصد و هشتاد میلیون ریال از دیگر اقداماتی است که توسط معاونت غذا و دارو انجام شده است.

وی تصریح کرد: در مدت تردد زائران همچنین اقداماتی شامل تامین لوازم مصرفی و استقرار آزمایشگاه غذا و دارو با همکاری معاونت بهداشتی در شهر مهران جهت انجام تست های سریع کنترل بارمیکروبی در نمونه های مواد خوراکی، آشامیدنی و بهداشتی ارسالی از معاونت بهداشتی و همچنین انجام تست های میکروبی آب آشامیدنی مصرفی و بسته بندی انجام شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام در ادامه به شیفت بندی کارشناسان دارویی در ایام تردد زائران اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: شیفت بندی زمانی تعداد 37 نفر از کارشناسان دارویی و داروسازان در سطح استان بصورت مستقیم و 14 نفر بصورت غیر مستقیم جهت پشتیبانی و نقل و انتقال دارو و ملزومات در طی برنامه اربعین حسینی انجام شده و همچنین در شهر مهران هشت نفر از کارشناسان آزمایشگاه کنترل غذا و داروی معاونت غذا و دارو در راستای انجام آزمایشات کنترل کیفیت مواد خوراکی، آشامیدنی و بهداشتی و به منظور تشخیص سریع و پیشگیری از مسمومیت های غذایی در بین زائرین به بصورت شبانه روزی شیفت بندی شده اند.

دکتر شاهماری یادآور شد: در رابطه با تامین نیروی دکترای داروساز، دارویار و داروهای مورد نیاز در ایستگاه سلامت ارغوان شهر ایلام همکاران بیمه سلامت و انجمن داروسازان استان همکاری شایسته ای دارند که قابل تقدیر است. همچنین در راستای انتقال مباحث دارویی به زائران اربعین حسینی، پمفلت های آموزشی معاونت غذا و دارو در پایگاه مستقر در میدان ارغوان شهر ایلام بین زائرین توزیع شده است.

701

کد خبر: 866455

وب گردی

وب گردی