لزوم ایجاد پیاده راه‌ها و اجرای محدودیت ترافیکی در هسته مرکزی تبریز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌شرقی بر لزوم ایجاد پیاده راه‌ها و اجرای محدودیت ترافیکی در هسته مرکزی کلانشهر تبریز تاکید کرد

به گزارش ایسکانیوز، لزوم ایجاد پیاده راه‌ها و اجرای محدودیت ترافیکی در هسته مرکزی تبریز/آذربایجان شرقی پیرترین ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر کشور را دارد

ناصر میکائیلی در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای کلانشهر تبریز، اظهار داشت: استان آذربایجان‌شرقی بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین استان ناحیه شمال غربی ایران محسوب می‌شود که دارای آب و هوای سرد کوهستانی بوده و کلّ محدوده استان را کوه‌ها و ارتفاعات تشکیل داده‌اند.

وی با اشاره به تردد بیش از ۱ میلیون و ۴۳۰ هزار خودرو در استان اظهار کرد: بیش از ۹۰۰ هزار خودرو از این تعداد در تبریز تردد دارند.

وی با بیان اینکه ۳۴۵ هزار موتور در شهرهای آذربایجان شرقی رفت و آمد دارند افزود: بیش از ۱۴۵ هزار موتور از این تعداد هم در تبریز تردد دارد که هر موتور معادل ۱۰ خودرو آلایندگی دارد.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بیش از ۶۵ درصد آلایندگی تبریز مربوط به خودروها است گفت: ۱۴ هزار تاکسی در تبریز داریم که ۶ هزار تاکسی فرسوده است. ۲ هزار و ۵۰۰ تعویض شد ولی ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده همچنان در تبریز تردد دارند.

وی از تردد بیش از ۲۷ هزار دستگاه حمل و نقل عمومی بار و مسافر در تبریز خبر داد و ابراز داشت: تعداد مینی بوس های فرسوده در مقایسه با مینی بوس های جدید بحرانی است و باید برای تعویض آن برنامه ریزی و اقدام شود.

سرهنگ میکائیلی با اشاره به اینکه علی رغم تقویت اتوبوس‌های شرکت واحد، باید ۷۰ درصد اتوبوس‌های داخل شهری را تعویض کنیم گفت: با شرایط فعلی پیرترین ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر کشور را داریم و باید برای بهسازی آن چاره اندیشی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های ترافیکی تبریز با سایر کلانشهرها قابل مقایسه نیست و باید برای بهبود وضعیت تلاش کنیم تصریح کرد: بیش از ۶۶ هزار دستگاه خودروی فرسوده از سال ۹۲ از رده خارج شده که این میزان رضایتبخش نیست.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی اضافه کرد: بیش از ۳۰ درصد آلایندگی خودروها در تبریز مربوط به خودروهای سنگین است که این موضوع نیز باید در اولویت تصمیم گیری‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به میزان آلایندگی ناشی از تاخیر در تردد و ترافیک ناشی از تبلیغات محیطی در اکثر خیابانهای هسته مرکزی شهر توضیح داد: با گسترش استفاده از فضای مجازی دیگر زمان تبلیغات فیزیکی در شهر به سر آمده، چرا که مشکلات عدیده‌ای را در زمینه ترافیک و ایمنی آن به بار می آورد. لذا انتظار است مسئولین شهری و کشوری نسبت به تدوین دستور العمل خاص با لحاظ معیارهای ترافیکی اقدام کنند.

میکائیلی با طرح این سووال که چرا چند سال است که محدودیت ترافیکی در هسته مرکزی شهر اجرائی نمی شود؛ گفت: متاسفانه هسته مرکزی شهر تبریز ( خیابان ۱۷ شهریور – خیابان ارتش و پاستور) مملو از مطب‌های پزشکی، داروخانه و آزمایشگاه می باشد به طوریکه حدود ۹۹۰ مطب پزشکی و ۲۰۰ داروخانه و آزمایشگاه در یک خیابان ۱,۵ کیلومتری قرار دارند.

وی تاکید کرد: نیاز است در خصوص ایجاد پیاده راه‌ها در هسته مرکزی شهر اقدامات لازم از طریق سازمان‌های دخیل انجام گیرد.

منبع: تبریز بیدار

902/900

کد خبر: 866633

وب گردی

وب گردی