آلمان حضور نیروهایش در اقلیم کردستان را تمدید کرد

وزارت خارجه آلمان در یک بیانیه رسمی از تمدید حضور نیروهای خود در اقلیم کردستان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، آلمان از ابتدای حمله داعش به مناطق کردنشین عراق، 150 نیروی خود را به منظور آموزش نیروهای پیشمرگ روانه اقلیم کردستان عراق کرده است. ماموریت این نیروها در آینده ای نزدیک پایان می یابد.

زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان از پارلمان این کشور خواسته است ماموریت نیروهای آلمان را در قالیم کردستان تمدید کند زیرا به گفته وی در صورت خروج نیروهای آلمان از اقلیم کردستان به دنبال تنش های اخیر میان اربیل و بغداد بر سر رفراندوم، احتمال بروز جنگ داخلی در عراق وجود دارد.

وی افزود: هر چه نیروهای بین المللی بیشتری در اقلیم کردستان فعال باشند احتمال تشدید دوباره تنش کمتر خواهد بود. خروج نیروهای بین المللی از اقلیم کردستان علامت اشتباهی برای نیروهای درگیر تنش خواهد بود اگر ما از اینجا خارج شویم باید خطر بروز جنگ داخلی را بپذیریم.

وزیر خارجه آلمان گفت دولت این کشور با طرف های مختلف دیدار کرده و خواستار در پیش گرفتن راه حل سیاسی برای کاهش تنش میان اقلیم کردستان و بغداد شده است.

زیگمار گابریل ابراز امیدواری کرد آتش بس شکننده کنونی میان اربیل وبغداد ادامه داشته باشد و طرفین به یک راه حل سیاسی دست پیدا کنند چرا که جنگ داخلی جدید در این کشور درد و رنج بیشتری برای مردم این کشور به همراه خواهد داشت.

کد خبر: 867654

وب گردی

وب گردی