عنوان «شهر بدون گدا» برای تبریز حفظ شود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان ‌شرقی گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی و نهادینه کردن سبک زندگی ایرانی و اسلامی از جمله برنامه‌ها و سیاست‌های اصلی دولت تدبیر و امید است و در این راستا کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی نقش اساسی دارد.

به گزارش ایسکانیوز،رحیم شهرتی‌فر در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان، افزود: باید از فرصتی که در اختیار داریم برای حل مسائل فرهنگی و اجتماعی و ارتقای شاخص‌های فرهنگی استفاده کنیم و اگر بناست حرکتی و تصمیمی انجام شود نتایج آن باید به‌صورت دقیق اعلام شود.

وی در ادامه با اشاره به شهرت تبریز به‌عنوان شهر بدون گدا، ادامه داد: این عنوان یکی از امتیازات شهر تبریز بوده و باید حفظ شود؛ البته در این بحث هم دولت و هم سازمان‌های مردم‌نهاد و عموم مردم درگیر هستند.

شهرتی‌فر گفت: در راستای مقابله با افزایش متکدیان حرفه‌ای در شهر دولت وظیفه خود را از طریق نهادهای رسمی مرتبط و بقیه دستگاه‌ها انجام می‌دهد؛ از صندوق حمایت از مستمندان تبریز و دستگاه قضایی و نیروی انتظامی نیز باید قدردانی کرد که برای کنترل متکدیان حرفه‌ای علی‌الخصوص متکدیان خارجی اقدامات جدی انجام داده‌اند.

وی تأکید کرد: البته مهم‌ترین بخش در خصوص مقابله با افزایش تکدی‌گری مربوط به مردم است، اگر مردم خیرات خود را از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد مورد اعتماد و نهادهای امدادی انجام بدهند و به افرادی که در خیابان‌ها تکدی‌گری می‌کنند پول ندهند خودبه‌خود موضوع رفع می‌شود و البته در تبریز این مسئله به خاطر فرهنگ بالای شهری تا حدود بسیار خوبی حل‌شده اما باید بیش‌ازپیش تلاش کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: در خصوص متکدیانی که به‌صورت باندهای حرفه‌ای با سو استفاده از عواطف و احساسات دینی مردم اهداف خود را پیش می‌برند و همچنین در خصوص متکدیانی که در حاشیه شهرها و روستاها مستقر می‌شوند باید توجه و دقت شود.

وی بابیان اینکه در دولت تدبیر و امید در کنار انجام وظایف محوله بر شفاف‌سازی آمار و اطلاعات و توجه به واقعیت‌های موجود تأکید شده است، گفت: همیشه بحث آسیب‌های اجتماعی را محدود به مناطق کم برخوردارتر می‌بینیم درحالی‌که آسیب طلاق در بین قشر تحصیل‌کرده بیشتر بوده و باید اطلاعات دقیقی داشته باشیم تا توانیم برنامه‌ریزی درستی انجام دهیم

شهرتی فر در ادامه با اشاره به نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در راستای فرهنگی سازی، بیان کرد: خوشبختانه تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد مورد تشویق و حمایت دولت بوده و حتی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی برای تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد اعلام نیاز می‌کنیم.

902/900

کد خبر: 867978

وب گردی

وب گردی