محل برگزاری هفتمین جشنواره ملی حرکت مشخص شد

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از برگزاری هفتمین جشنواره ملی حرکت از دوم تا پنجم آذر ماه در دانشگاه رازی کرمانشاه خبر داد.

به گزارش حسین میرزایی روز شنبه در نشست خبری تشریح جشنواره ملی حرکت افزود: 9 هزار و 388 انجمن علمی ثبت شده تا پایان شهریور سال 96 داریم که 8 هزار و 593 انجمن آن فعال هستند.

وی گفت: آیین نامه جدید حمایت و نظارت بر انجمن های علمی دانشجویی که بعد از 9 سال بازنگری شده بود هفته گذشته به دانشگاه ها ابلاغ شد.

میرزایی افزود: تعداد اتحادیه های انجمن های علمی دانشجویی پس از چهار سال فعالیت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم دولت یازدهم و دوازدهم، از چهار اتحادیه در دولت دهم به 36 اتحادیه افزایش یافته است.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: تا پایان سال تحصیلی 96 - 97 نیز 9 اتحادیه دیگر مجوز دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: از 8 هزار و 543 انجمن علمی دانشجویی، 32 درصد آنها در حوزه علوم انسانی، 28 درصد در حوزه فنی و مهندسی، 17 درصد در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی و 16 درصد در حوزه علوم پایه و 17 درصد در حوزه هنر ومعماری است.

سرپرست فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، جشنواره ملی حرکت را یکی از بزرگترین رخدادهای انجمن های علمی دانشجویی توصیف کرد و افزود: ششمین دوره جشنواره حرکت در سال 92 در دانشگاه شریف برگزار شد.

وی گفت: با آمدن دولت یازدهم تمرکز زدایی، سیاست جشنواره قرار گرفت و برهمین اساس طی جشنواره های هفتم تا نهم در دانشگاه های شیراز، مشهد و کرمان برگزار شد و امسال نیز دهمین دوره آن در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار خواهد شد.

همچنین در ادامه این نششت فضل الله ایرجی کجوری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات وفناوری گفت: در مجموع 104 دانشگاه وموسسه آموزش عالی در این جشنواره مشارکت داشته اند که نسبت به دوره قبل 10 درصد افزایش یافته است.

وی گفت: یکهزار و 244 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده که نسبت به دوره قبل 13 درصد افزایش داشته است.

ایرجی کجوری ادامه داد: 323 اثر در بخش انجمن های علمی برتر، 188 اثر در بخش فعالیت های علمی خلاقانه، 258 اثر در بخش نشریه علمی، 117 اثر در بخش مسابقه علمی و 90 اثر در بخش پژوهش و 70 اثر در بخش فضای مجازی و 54 اثر در بخش کتاب و 67 در بخش اختراع و 168 اثر در بخش کارآفرینی به جشنواره اضافه شد.

وی ادامه داد: به عباراتی دیگر 493 اثر در بخش فنی و مهندسی، 320 اثر در بخش انسانی، 170 اثر در بخش کشاورزی، 137 اثر در بخش علوم پایه و 120 اثر دربخش هنر به دبیرخامه جشنواره ارسال شده است.

کد خبر: 868805

وب گردی

وب گردی