بی‌توجهی به قانون محصول پارتی‌بازی و اختلاس است

نماینده مردم بافق گفت: بی‌توجهی به قانون و عدم نظارت به آن محصول پارتی‌بازی، سوء استفاده و اختلاس است و راه را بر دشمنان می‌گشاید.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم بافق در نطق میان‌دستور در صحن علنی مجلس اظهار کرد: مصونیت ما نمایندگان در مجلس چه یک دوره و یا چند دوره متوالی باشد می‌گذرد، اما مسئولیت و پاسخگویی‌های ناشی از آن برای همیشه پایدار خواهد ماند.

وی افزود: ما چقدر خود را در برابر عملکرد ناموفق واگذاری‌ها به بخش خصوصی و ورشکستگی بسیاری از صندوق‌های بیمه و سوء استفاده برخی از موسسات مالی که امروز آرامش بسیاری از مردم را ربوده است، مسئول می‌دانیم؟

صباغیان تصریح کرد: ما به چه میزان در برابر افزایش آمار زندانیان، سرقت، طلاق، اعتیاد و آسیب‌های متعدد اجتماعی و اخلاقی که هر روز نوعی جدید از آن به عرصه ظهور می‌رسد، خود را مسئول می‌دانیم؟

نماینده مردم بافق بیان کرد: آیا نمایندگان مجلس در برابر آلودگی هوا، ترافیک، اقتصاد بیمار و افزایش رو به رشد پرونده‌های دادگاه‌ها در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به زمان مشابه در سال پیش خود را دخیل می‌دانیم؟

وی ادامه داد: آیا به اصل 84 قانون اساسی که نمایندگان را در برابر تمامی مردم کشور مسئول می‌داند و حق اظهارنظر درباره تمام امور خارجی و داخلی را به آنها داده و اصل 86 که وکلای مجلس را در ایفای وظایف نمایندگی آزاد و از توقیف ممنوع کرده است، واقف هستیم؟

صباغیان تأکید کرد: اگرچه از توان سیاسی و نظامی قدرتمند و رهبری معظم انقلاب برخوردار هستیم، اما ضعف‌ها و کاستی‌های جدی در کشور وجود دارد که اگر به آنها توجه نشود با آینده مبهمی مواجه خواهیم شد.

نماینده مردم بافق اذعان کرد: امروز تکلیف ما بنابر وظیفه‌ای که برعهده داریم بیشتر از دیگران است. اخیرا حس می‌شود که ما در رأس امور بودن خود را فراموش کرده‌ایم و بیشتر مشکلات را به گردن دیگران و دولت‌ها می‌اندازیم؛ لذا نقش مهمی که نمایندگان مجلس دارند نباید نادیده گرفته شود.

وی گفت: اراده و خواست مجلس است که می‌تواند به بسیاری از نابسامانی‌ها خاتمه دهد، اما متأسفانه روند خوبی را دنبال نمی‌کنیم.

صباغیان عنوان کرد: وظیفه نمایندگان و رئیس مجلس در شرایط کنونی بیش از دیگران است و به صرف برگزاری جلسه‌های غیرعلنی و ذکر معضلات موجود گره ای باز نخواهد شد، لذا باید از این روند روزمرگی و شرایطی که احساس می‌شود برای تغییر راه و حل مشکلات راهی وجود ندارد، خارج شویم.

نماینده مردم بافق اظهار کرد: شرایط اقتصادی و توسعه کشور روند مطلوبی را طی نمی‌کند و هزینه‌های جاری با نرخ 90 درصدی بودجه و اجرا نشدن برنامه‌های توسعه و فقدان اهدافی مشخص اسراری دارد که اگر متوجه آن نشویم، به نحو دیگری ما را هوشیار خواهد کرد.

وی افزود: هر اختلاس و سوء استفاده در کشور هزاران زخم خورده و ناراضی برجای می‌گذارد. دولت‌ها بر روی ریلی حرکت می‌کنند که ما می‌سازیم، لذا باید بدانیم که در رأس امور قرار داریم و بدیهی است که اگر مسیر را تغییر ندهیم دشمنان خارجی و چه بسا داخلی، معضلات کشور را دستاویزی خواهند کرد و با استفاده از حربه دلسوزی هدایتگری خواهند کرد.

صباغیان تصریح کرد: قانون و مقررات ستون فقرات هر دولت و نظامی هستند، اما در جامعه و به ویژه در میان مسئولین این امر حرمت و جایگاه مناسبی ندارد و حتی قانون‌گریزی برای عده‌ای حسن و زرنگی تلقی می‌شود.

نماینده مردم بافق خاطرنشان کرد: ما باید قوانینی که مجلس شورای اسلامی تصویب و شورای نگهبان به آن تأکید دارند را اجرایی کنیم و برای آن حرمت قائل شویم تا مجموعه‌های کشور نیز به این امر مهم توجه کنند.

وی افزود: بی‌توجهی به قانون و عدم نظارت به آن محصول پارتی‌بازی، سوء استفاده و اختلاس است و راه را بر دشمنان می‌گشاید، اما متأسفانه ما در این زمینه لنگ هستیم.

صباغیان بیان کرد: بحث‌های سیاسی و جناحی ما را به جایی نخواهد رساند، لذا پیشنهاد می‌کنم در سال جاری پس از تصویب بودجه به مدت 6 ماه و در صورت نیاز یکسال مجلس هر نوع قانونگذاری را تعطیل کند و به کمک کمیسیون‌ها تنها به تنقیح قوانین و نظارت بپردازد. در آن زمان به طور خودکار توسعه و رشد واقعی در کشور پدیدار خواهد شد و نابسامانی‌ها سامان خواهند یافت.

نماینده مردم بافق در پایان خاطرنشان کرد: اگر مقام معظم رهبری صلاح بداند خوب است سال جدید احترام به قانون و احترام به قانون نامگذاری شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر: 871540

وب گردی

وب گردی