انتشار «داستان زندگی»  در سایه همینگوی

کتاب «داستان زندگی» نوشته آکیل شارما با ترجمه پریسا شیریان توسط نشر نوای مکتوب منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، آکیل شارما نویسنده هندی - آمریکایی محبوب و استاد دانشگاه پرینستون است. معروف ترین کتاب او «زندگی خانوادگی» در سال 2015 برنده جایزه ادبی فولیوو در سال 2016 نیز برنده جایزه ادبی بین المللی دوبلین شده است.

سبک نگارش او تقلیدی از سبک منحصر به فرد ارنست همینگوی است و شهرت کتاب زندگی خانوادگی را می توان وابسته به سادگی و صداقت کلام آکهیل شارما هنگام بیان اتفاقات و لحظات زندگی شخصیت های اصلی این رمان دانست.

این کتاب در حقیت داستان زندگی نویسنده کتاب است. این رمان لحظات سخت زندگی آکهیل شارما را به تصویر می کشد و تجربه های جالب او را برای خواننده ملموس می کند.

دربخشی از کتاب می خوانیم: همانطور که پیاده به آن سمت خیابان که ایستگاه اتوبوس در آن جا بود می رفتم آخرین تصویری که از بیرجو در خانه دیدم را به یاد آوردم که در اتاق تاریک و ساکتش با دهانی باز بر روری تختش خوابیده بود و خرخر می کرد. یاد مادرم افتادم چون صبح او را دیدم که ملحفه ها و روبالشتی های کثیف شب قبل بیرجو را به زور در ماشین لباسشویی مان می چپاند. نه تنها زندگی ام از برادرم بهتر بود بلکه انگار از مادرم هم خوش شانس تر بودم. دلم می خواست جیغ بزنم تا از دردهایم خالی شوم. شاید بخشی از وجودم از این که وضعیتم بهتر از بیرجو است خوشحال باشد، اما هرگز نمی خواستم روزی را ببینم که در آن از مادرم هم خوش شانس تر هستم. اینکه بخت و اقبال بهتری از مادرم داشته باشم برایم حکم متفاوت بودن از او را داشت، انگار که از او دور افتاده باشم انگار این شانس و اقبال مرا از او و زندگی اش جدا می کرد.

کتاب «زندگی خانوادگی» به قلم آکهیل شارما با ترجمه پریسا شیریان در 200 صفحه، با قیمت 16000 تومان توسط نشر نوای مکتوب راهی بازار نشر شد.

502

کد خبر: 872472

وب گردی

وب گردی