خجسته: مجلس نظارتی بر شوراهای شهر ندارد

نماینده مجلس با تأکید بر این که نظارتی بر شوراهای شهر نداریم اظهار داشت: دور گذشته 300 نفر به خاطر فساد تعیین تکلیف شدند و بعضی از کلان شهرها شورای شهرشان به خاطر همین مسائل تعیین تکلیف شدند.

امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، ضمن در نظر داشتن موضوع سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد گفت: تصمیم گیرندگان در کشور زیاد هستند و اظهار نظرات متعددی هم می شود متاسفانه این موضوع سوژه ای شده برای پرداختن رسانه ها خارجی به آن که البته مسئله بزرگی نیست.

وی ادامه داد: به محض مطرح شدن این موضوع باید مجلس، شورای نگهبان و قوه قضاییه جلسه ای می گذاشتند و تصمیم می گرفتند.

خجسته با اشاره به این که انتخابات مردم به حق بوده است اظهار داشت: شورای نگهبان برای موضوع شورای شهر یزد نظر حقوقی خود را بیان کرد اما در این باره کمیسیون شوراها و خود مجلس باید قانونی را تصویب کند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر ضعف قانونی در این حوزه وجود دارد می توان آن را در داخل مجلس تعیین تکلیف کرد و اگر مشکلی در این مورد وجود دارد باید آن را برطرف کرد.

وی با اشاره به این که اولویت کاری کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی رسیدگی به قوانین شورای شهر است تا مشکلات آن را برطرف کند ابراز کرد: نمایندگان به جد به دنبال پیگیری آن هستند که مشکلات این قانون را تعیین تکلیف کنیم.

خجسته با اشاره به این که جایگاه شوراهای شهر به درستی تبین نشده است گفت: با این که 8 اصل قانون اساسی مربوط به این ارگان رسمی است ولی وظیف اصلی آنها تعیین شهردار است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که قوانین مدیریت یکپارچه شهری را تهیه کردند و آن را به تصویب رساندند گفت: دولت برای اجرای آن از ما فرصت خواست که ما به آن ها دادیم ولی تا به حال آن را عملیاتی نکرده است.

وی ادامه داد: با اجرای این قانون آن وقت این ارگان اختیارات بیشتری خواهد داشت و به آن شورای شهر می توان گفت.

خجسته تصریح کرد: در حال حاضر کار اصلی شوراهای شهر تعیین شهردار و نظارت بر عملکرد شهرداری است در صورتی که تمام امور شهری برای آن ها است و به صورت یک پارلمان محلی است که مردم بر خودشان نظارت داشته و کارهای خودشان را انجام دهند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فسادهای انجام گرفته در شوراهای شهر اظهار داشت: دور گذشته 300 نفر به خاطر فساد تعیین تکلیف شدند و بعضی از کلان شهر ها شورای شهرشان به خاطر همین مسائل تعیین تکلیف شدند.

وی با اشاره به این که در حال حاضر نظارتی بر شوراهای شهر نداریم ابراز کرد: بحث نظارت بر شوراها باید عملی انجام شود، یکی از نکاتی که خیلی مهم است نظارت بر عملکرد شوراها است همانطور که هیات نظارت بر عملکر نمایندگان مجلس داریم در حال حاضر هیاتی این چنینی برای شورای شهر نداریم و ایجاد چنین تشکلی در دستور کار ما قرار دارد.

303

کد خبر: 873352

وب گردی

وب گردی