فرماندار سرپل ذهاب از دیدار امروز مقام معظم رهبری از مناطق زلزله زده می گوید

فرماندار سرپل ذهاب با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مسوولین در مناطق زلزله زده، گفت: توصیه رهبری بر آن بود که مسولین باید به صورت عملیاتی اقدام کنند و در صحنه حضور یابند و با کاهش کاغذبازی هرچه سریع تر به وضعیت مردم رسیدگی کنند.

اکبر سنجابی فرماندار سرپل ذهاب با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در مناطق زلزله زده غرب کشور در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بازدید از مردم زلزله زده سرپل ذهاب به چادر زلزله زدگان رفتند و از آنها دلجویی کردند.

وی ادامه داد: ایشان سخنرانی عمومی در سطح شهر سرپل ذهاب با مردم عزیز داشتند.

توصیه رهبری به مسوولین در قبال زلزله زدگان

فرماندار سرپل ذهاب با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مسوولین در کرمانشاه، ادامه داد: توصیه رهبری بر آن بود که مسولین باید به صورت عملیاتی اقدام کنند و در صحنه حضور یابند و با کاهش کاغذبازی و کارهای اداری هرچه سریع تر به وضعیت مردم رسیدگی کنند.

وی افزود: تاکید ایشان بیشتر بر آن بود که هرچه سریعتر برای اسکان موقت و اسکان دائمی مردم، مسوولین تدبیری بیندیشند.

آغاز برنامه اسکان موقت از پایان هفته آینده/ نیاز مردم بیشتر به کانکس است

سنجانی در پاسخ به این سوال که اسکان موقت تا چند روز آینده آماده خواهد شد، گفت: قطعا تا پایان هفته آینده برنامه های اسکان موقت آغاز خواهد شد.

فرماندار سرپل ذهاب با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما و سردی هوا، تصریح کرد: زندگی مردم در زیر چادرها بسیار سخت است و نیاز به کانکس بیشتر احساس می شود و هر کسی که توانایی دارد برای ما کانکس بفرستد، همچنین در صورت توان، اقلام خوراکی و خشک بار ارسال کنند تا مایحتاج ماه های پیش روی زمستان مردم عزیز تامین شود.

وی با بیان این که مرحله اول آواربرداری یعنی موضوع امداد و نجات تمام شده است، گفت: مرحله دوم آواربرداری که ساخت و ساز است امیدواریم تا پایان هفته آینده تمام شود.

آب، برق و گاز در شهر وصل است

سنجابی همچنین گفت: ارزیابی از خانه های زلزله زده هنوز ادامه دارد.

وی با بیان این که آب، برق و گاز صدر در صد در شهر وصل است، تصریح کرد: در رابطه با وصل شدن گاز خانه ها باید شهروندان برای وصل گازشان مراجعه کنند زیرا از لحاظ امنیتی ممکن است لوله های گاز دچار مشکل شده بودند و باید ماموران گاز خودشان در آنجا حضور داشته باشند تا تا مشکلی پیش نیاید.

به گزارش ایسکانیوز، صبح امروز دوشنبه 29 آبان ماه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بازدید کردند.

901/900

کد خبر: 873489

وب گردی

وب گردی