یک ایران بسیجی

بسیج را که امام بزرگوار طراحی فرمود، برای فعال کردن همه ظرفیت‌های مثبت «همه ملت» بود تا ایرانِ نشسته در مشکلات را به سوی قله‌های پیشرفت حرکت دهند چه ملک را نه بخشی از ملت که همه ملت باید بسازند و این تکلیف دینی و ملی و انقلابی مردمان همیشه است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شهرآراء، باید که همه ما از همه توان خود بهره گیریم تا تکلیف خود را نسبت به انقلاب و ایران به انجام رسانیم. تعریف رهبر انقلاب هم دراین‌باره روشن است. ایشان دایره بسیج را بسیار فراخ‌تر از یک سازمان و نهاد می‌بینند و فرهیختگان مؤمن همه عرصه‌های علمی و سازندگی و فرهنگی و اقتصادی و ... را در شمار بسیجیان می‌دانند و می‌خوانند حتی اگر در هیچ برگه‌ای اسم اینان به عنوان بسیجی ثبت نشده باشد.

دانشمندان هسته‌ای، بزرگ‌مردان علوم نوپدید، فرهیختگان پزشکی و مهندسی و ... که با هدف آبادانی وطن و احیای امر اهل‌بیت و حراست از ارزش‌های شناخته‌شده اسلامی تلاش می‌کنند بسیجی هستند. پس این مفهوم متعالی را دامانی چنان وسیع است که همه فرزندان نیک‌اندیش و خوش‌گفتار و خوب‌رفتار وطن را در خویش می‌نشاند. در این میان اما کسانی از شمار بسیجیان خارج‌اند که در زمانه نیاز به وحدت حداکثری، حداکثر تلاش خود را می‌کنند تا تار و پود یکدلی و همراهی را از هم بگسلند. کسانی از صف مقدس بسیجیان خارج‌اند که با حق مطلق پنداشتن خود، دیگران را به چوب باطل مطلق می‌رانند و برای این کار، از خدا هم طلبکار می‌شوند! کسانی از جمع بسیجی‌ها بیرون‌اند که خود را طلبکار از همه می‌دانند و به جای میراث‌داری و رنج حراست از گنج دفاع مقدس، بر سفره میراث‌خواری می‌نشینند و حق نداشته خود را می‌خواهند از سفره حق دیگران بردارند. کسانی را باید از جمع «لشکر مخلص خدا» بیرون دانست که به جای خلوص، از غرور لبریز شده‌اند و به جای سربازی خدا، به طلبکاری از خدا و خلق مشغول‌اند. بگذریم. بسیج یک خط روشن است که فقط بینایان می‌توانند بخوانند. خلوصی است که در وجود خالصان جاری می‌شود حقیقتی است که با حق‌محوران است نه با خودمحوران اما... اما نباید گذاشت این جماعت عرصه را بر باورمندان فرهنگ بسیج تنگ کنند. باید به میدان آمد تا «فضیلت‌های اصلی انقلاب» حفظ شود. باید آمد و گفت بسیج و مکتبی که حضرت امام طراحی کرده است هزار بار بزرگ‌تر از آن است که گروهی بخواهند ادعای مالکیت آن را داشته باشند. باید گفت بسیج عرصه نقش‌آفرینی همه فرزندان ایران و باورمندان عملی انقلاب است و این میدان برای همه اهل عمل جا دارد، جا اما برای شعارمحوران بی‌کارنامه نیست که بسیج عرصه عمل علمی و حرفه‌ای و انقلابی است.

یک جلوه‌اش در شکستن داعش به سرداری حاج قاسم متجلی می‌شود. یک جلوه‌اش در حماسه همدلی و همراهی ملی در کمک به زلزله‌زدگان و ان‌شاءا... در ساختن کرمانشاه به چشم می‌آید و هزار جلوه دیگر آن در هزار عرصه دیگر. خود را برای جلوه‌های روشنی‌آفرین دیگر بسیج آماده کنیم.
غلامرضا بنی‌اسدی

کد خبر: 875826

وب گردی

وب گردی