دستور هیأت دولت از فردا بودجه 97 خواهد بود

رئیس جمهور گفت: از فردا یکشنبه دستور هیأت دولت همه روزها صبح و بعدازظهر راجع‌به بودجه 97 خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز ، حسن روحانی رئیس جمهور پس از نشست سران سه قوه که به میزبانی دولت برگزار شد، تصریح کرد: اولین بحث ما راجع‌به زلزله کشور و مردم عزیز ما در استان کرمانشاه بود.

وی افزود: اولاً تشکر می‌کنم از همه آنهایی که در این زمینه برای کمک به مردم و امداد اقدامات خوبی را انجام دادند. از مردم مهربان و دلسوز کشورمان به ویژه خود مردم استان کرمانشاه، از مقامات دولتی، نیروهای مسلح و همه آنهایی که در این زمینه تلاش کردند تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور ادامه داد: هنوز اقدامات بسیار زیادی باید انجام گیرد مخصوصاً برای اسکان موقت عزیزان ما که هوا هم به تدریج سرد می‌شود و باید بتوانند یک زندگی قابل تحملی را در این ماهها داشته باشند تا مسکن آنها ساخته شود.

روحانی خاطرنشان کرد: در این زمینه اعتباراتی که دولت مدنظر قرار داده است بحثی انجام گرفت که در این زمینه فکر کنیم اگر کمک‌های بیشتری امکان‌پذیر است انجام دهیم. این دغدغه همه ما است. از صبر و بردباری مردم عزیزی که دچار این حادثه شدند تشکر می‌کنیم برای مصدومان آنها آرزوی شفا، برای عزیزانی که از دست رفته‌اند خواستار غفران الهی را داریم.

وی در مورد یکی دیگر از محورهای این نشست که در مورد بودجه سال آینده بود، گفت: بودجه سال 97 در واقع اولین بودجه‌ای است که دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد کرد. در این زمینه بحث کردیم مخصوصاً در مورد منابع درآمدی و هزینه‌هایی که وجود دارد و همچنین مشکلاتی که در سال‌های گذشته در مورد بودجه وجود داشته و همچنین اقداماتی که در زمینه بودجه در سال آینده باید انجام دهیم.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه از فردا یکشنبه دستور هیأت دولت همه روزها صبح و بعدازظهر راجع‌به بودجه 97 است و امیدواریم ان‌شاءالله به موقع تقدیم مجلس کنیم.

وی ادامه داد: راجع‌به مسائل دیگر اقتصادی هم در این جلسه بحث کردیم. کمک‌هایی که باید در زمینه رونق اقتصادی انجام بگیرد و هماهنگی‌هایی که سه قوه در این زمینه باید انجام دهند.

روحانی در مورد رفع مشکلات سپرده‌گذاران، اظهار داشت: از جلسات پیش، ما تصمیمات بسیار خوبی اتخاذ کردیم. در سه هفته گذشته هم بین سه قوه هماهنگی خوبی به وجود آمد. این جلسات ما برای تسریع در امور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص اوضاع منطقه خاطرنشان کرد: پایه‌های اصلی داعش ویران شد اما هنوز راه طولانی در مبارزه با تروریسم در منطقه وجود دارد. آنهایی که این مسائل را علیه ملت‌های منطقه طراحی کرده‌اند به این سادگی دست‌بردار نخواهند بود و ما هم باید هوشیاری خود را حفظ و تلاش‌مان را مضاعف کنیم.

رئیس جمهور در مورد اجلاس سوچی بیان داشت: در این جلسه ما در مورد شرایط آینده سوریه بحث کردیم. از این به بعد همانطور که در میدان باید با تروریسم مبارزه را ادامه دهیم، آینده، وضع مردم سوریه،‌ آزادی‌هایی که مردم به دنبال آن هستند، قانون اساسی و همه حرکت‌هایی که باید انجام گیرد و تصمیماتی سه کشور در سوچی روسیه اتخاذ کردند و ثبات منطقه برای ما اهمیت دارد.

روحانی در مورد دخالت بعضی از کشورها در امور لبنان گفت: ما شاهد ماجراجویی برخی کشورها در منطقه هستیم. دلایل، شواهد و قرائنی هم در این زمینه وجود دارد که صهیونیست‌ها پشت پرده فعال هستند و برخی کشورها مثل آمریکا از این ماجراجویی‌‌ حمایت می‌کنند. تصمیم ما بر این است و راه را در این می‌بینیم که کشورهای منطقه اگر مشکلی دارند باید میان خودشان حل کنند و نباید احساس کنند از طریق اسلحه و حمایت صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها منطقه می‌تواند روی خوشی را ببیند.

وی گفت: آرامش و ثبات در این منطقه در سایه همکاری‌های کشورهای منطقه است علی‌رغم اینکه ایران یک کشور توانمند و قدرتمند است و از همه شیوه‌ها اگر لازم باشد می‌تواند استفاده کند اما اولویت ایران تعامل، مذاکره و حل معضلات پای میز گفت‌وگو است و این راه را همیشه ترجیح می‌دهیم.

کد خبر: 876206

وب گردی

وب گردی