حمله تروریستی در مصر برای احیای روحیه تکفیری‌ها بود

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: حمله تروریستی در مصر برای احیای روحیه افراد بافی مانده تکفیری‌ها بود.

به گزارش ایسکانیوز، جعفر قناد باشی کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به حمله تروریستی اخیر در شهر العریش مصر، اظهار کرد: حملات تروریستی در این کشور با هدف احیای روحیه افراد باقیمانده داعش صورت گرفته است.

کارشناس مسائل غرب آسیا بیان کرد: با شکل گیری چنین تحرکاتی بانیان گروه های تروریستی و حامیان آن مانند اسرائیل، عربستان و آمریکا در تلاش بودند با حفظ بقایای داعش پایان آن را تکذیب کنند.

وی ادامه داد :بنابراین دو هدف عمده یعنی احیای روحیه از دست رفته نیروهای باقی مانده داعش و تکذیب خبر پایان آن از جمله ویژگی های این حمله تروریستی بوده است.

قناد باشی افزود: مسلما از این نوع حملات تروریستی به لحاظ نظامی یک عملیات بی ارزش است، زیرا مردم بی سلاح را در کنار مرز رژیم صهیونیستی به رگبار بسته اند، این موضوع توانمندی آنها را انعکاس نمی دهد بلکه نشان دهنده کوشش برای سرپوش گذاشتن بر واقعیت های تلخ است.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه تعداد کشته های این حمله تروریستی میزان وحشی گری آنها را نشان می دهد، تصریح کرد: چنین فعالیت هایی اتفاقا مشروعیتی را برای سرکوب آنها فراهم می کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با هشیاری مسلمانان اقدامات گروه های تکفیری به میزان بسیار بالایی کم خواهد شد، تا جایی که حتی همه مسلمانان از هر مذهبی مقابله با تکفیری ها را تبلیغ می کنند و ایستادگی در برابر خواسته های آنها را بیش از پیش ترویج می دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر: 876626

وب گردی

وب گردی