تدوین آیین‌نامه اجرایی حمایت از نخبگان؛ از بورسیه تا  جذب نخبگان بی‌مدرک

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به دنبال این هستیم که نخبگان بی‌مدرک را نیز جذب کنیم تا بتوانیم از پتانسیل آنها نیز استفاده کنیم وبستری را فراهم کنیم که نخبگانی که در دیگر دانشگاه‌های کشور مشغول به تحصیل هستند، بتوانند در این دانشگاه رشته دوم خود را بخوانند.

به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، دکتر بیژن رنجبر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ظهر امروز در نشست خبری در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با تشریح برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی در هفته پژوهش گفت: گردهمایی معاونان پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی 26 آذر ماه با حضور دکتر علی اکبر ولایتی رییس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر فرهاد رهبر رییس دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.

رنجبر با بیان اینکه هفته پژوهش از ۲۲ تا ۲۶ آذر در سه سطح واحدها، استان ها و ملی برگزار می شود، افزود: برگزاری کارگاه ها سخنرانی های علمی و پژوهشی از برنامه‌های این هفته است.

وی ادامه داد: پژوهشگران برتر گروه های هفتگانه آموزشیِ علوم انسانی، علوم فنی، هنر و معماری، علوم پایه، علوم کشاورزی، علوم دامپزشکی و علوم پزشکی در همه واحدها و استان‌ها انتخاب شدند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: در نمایشگاه سراسری هفته پژوهش محصولات حوزه مراکز رشد مختص پارک های فناوری دانشگاه آزاد توسط ۱۵۰ شرکت ارائه می‌شود.

وی افزود: شعار هفته پژوهش «پژوهش تقاضا محور و تجاری سازی فناوری، زیربنای اشتغال» در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری انتخاب شده است.

رنجبر بابیان اینکه درصد هستیم پایان نامه های دانشگاهی را به سمت حل مسائل کشور سوق دهیم، تاکید کرد: برنامه ریزی جامعی برای پروژه های تحصیلات تکمیلی داریم، شناسایی نخبگان استان، شناسایی ظرفیت‌های صنعت در استان و ظرفیت‌های کسب و کار مناطق از وظایف باشگاه پژوهشگران جوان است.

وی ادامه داد: برای نخبگان دانشگاه آزاد و حتی دانشجویان دولتی در حال تدوین آیین‌نامه هستیم تا بتوانند با دانشگاه آزاد در حوزه پژوهش و فناوری همکاری کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: در قالب آیین نامه حمایت از نخبگان، به دنبال جدب نخبگانی هستیم که حتی با مدرک دانشگاهی غیر مرتبط هم بتوانند برای راه اندازی کسب و کارهای کوچک و استارتاپ ها با دانشگاه آزاد همکاری کنند.

رنجبر خاطرنشان کرد: در حوزه علوم انسانی نیز توجه زیادی داریم تا در بحث فناوری نرم و دیگر حوزه‌های مرتبط با علوم انسانی راه برای انجام پروژه‌های پژوهشی بیشتر باز شود.

وی افزود: در همین راستا در حال رایزنی برای امضای تفاهم نامه با آستان قدس رضوی و دیگر مراکز تخصصی حوزه علوم انسانی هستیم.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد ادامه داد: در حوزه علوم آزمایشگاهی و دانشگاه‌ها؛ استانداردسازی آزمایشگاه و ایمن سازی و تجهیز آنها در دستور کار است.

رنجبر با اشاره به اینکه در انتقال دانش علوم انسانی دچار ضعف‌هایی هستیم، تصریح کرد: باید به چاپ مقالات تخصصی این حوزه در مجلات معتبر بین‌المللی توجه کنیم، در این راستا و برای تسهیل این امر تیم‌های مترجم تشکیل داده‌ایم تا مقالات پژوهشی دانشگاهیان ترجمه و در مجلات معتبر منتشر شوند.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: دانشگاه نوآور دانشگاه آزاد اسلامی در پردیس تأسیس خواهد شد تا همه مقدمات برای حضور پررنگ و تاثیرگذار در عرصه پژوهش و فناوری در کشور مهیا شود.

کد خبر: 877291

وب گردی

وب گردی