جامعه بدون احساس مسئولیت یک جامعه مرده است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی به اقتضای وظایف خود ماموریت‌هایی را در حوزه فرهنگی و خدمت تعریف کرده و آن را دنبال می‌کند و خدمتگزاری به مردم و گره‌گشایی از کار آنان را یک امر مستمر می‌دانیم.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در نشستی با فعالان فرهنگی شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن اظهار داشت: جامعه بدون احساس مسئولیت یک جامعه مرده است و باید همگان در قبال وظایف خود احساس مسئولیت داشته باشیم و بدانیم که این پاسخگویی در محضر پروردگار متعال صورت می‌گیرد.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: قرآن و آیات و روایات نیز موکداً بر مسئولیت پذیری تاکید دارند و بی مسئولیتی را مورد نکوهش قرار داده‌اند و اگر جامعه‌ای دچار بی مسئولیتی شود تبدیل به یک جامعه مرده خواهد شد.

رئیسی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از ملاک‌های اصلی زنده و پویا بودن یک جامعه برشمرده می‌شود خاطرنشان کرد: باید نسبت به مسائلی که در اطراف ما می‌گذرد حساس باشیم و این مسائل ممکن است بعد بومی و یا منطقه‌ای و استانی داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به سیره شهید مدرس ادامه داد: دین و آموزه‌های دینی در محور جامعه‌ای بود که شهید مدرس آن را ترسیم کرد و امروز اساس انقلاب اسلامی ایران نیز مبتنی بر همین سیاست‌ها است؛ در واقع بخش‌های مختلف جامعه اعم از سیاسی و فرهنگی و اجتماعی باید منطبق بر آموزه‌های قرآنی باشد.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: پرچم و بنایی که از سوی شهید مدرس بنیانگذاری شد از سوی امام راحل ادامه پیدا کرد و مسیر تکامل دولت و تمدن اسلامی ادامه پیدا کرد.

رئیسی با اشاره به اینکه باید عنوان کرد شهید مدرس در این زمینه یک الگو و معلم برای خیزش اسلامی بوده است گفت: ظرفیت انسانی بسیار مناسبی از نظر نخبگانی در جامعه اسلامی وجود دارد و از این حیث آسیب‌های اجتماعی متعددی که شاهد هستیم با این ظرفیت نخبگانی تناسبی ندارد و زیبنده نظام اسلامی نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: هر جا روحیه بسیجی و انقلابی حاکم بوده در آن عرصه موفق بوده‌ایم و به عکس در برخی از عرصه‌ها که عقب مانده‌ایم نیز باید همین روحیه حاکم شود؛ باید افراد در هر مسئولیتی که هستند برای تحقق این مهم تلاش کنند و البته مقام معظم رهبری نیز بر همین مسئله تاکید دارند.

وی با اشاره به اینکه باید در مسیر گره گشایی از امور مردم قدم برداریم و دولتمردان نیز در این زمینه موظف هستند بندهای 12 گانه مورد تاکید مقام معظم رهبری در دیدار با دولت را محقق کنند افزود: باز کردن گره‌ها و برطرف کردن دغدغه‌های در جامعه از انتظارات مردم است. سلامت اداری نیز یک اصل مهم است که باید در این مسیر تحقق پیدا کند و فردی که به یک اداره مراجعه می‌کند احساس کند کارش طبق یک نظام سالم اداری پیش می‌رود و با فساد مواجه نشود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اهمیت فعالیت فرهنگی برای مقابله با جنگ نرم دشمنان اظهار داشت: در این حوزه اطاعت از رهبری یک اصل بارز است زیرا اعتقاد داریم در سایه این اطاعت وحدتی فراهم شده است که رمز موفقیت جامعه اسلامی است.

رئیسی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های آستان قدس رضوی این است که بخشی از درآمد موقوفات به محل موقوفه اختصاص پیدا کند تصریح کرد: آستان قدس رضوی به اقتضای وظایف خود ماموریت‌هایی را در حوزه فرهنگی و خدمت تعریف کرده و آن را دنبال می‌کند و خدمتگزاری به مردم و گره گشایی از کار آنان را یک امر مستمر می‌دانیم و راهکار حل مسائل اقتصادی را نیز صرفاً حرکت طبق الگوی اقتصاد مقاومتی می‌دانیم.

کد خبر: 878484

وب گردی

وب گردی