هفته فرهنگی هرمز در تهران برگزار می‌شود

هفته فرهنگی هنر هرمز از ۱۱ تا ۱۶ آذرماه در گالری باران تهران با برنامه‌هایی از جمله کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه صنایع‌دستی و لباس محلی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، مراسم افتتاحیه این هفته فرهنگی روز یازدهم آذر ماه ساعت ۱۹ برگزار خواهد شد در روز دوازدهم نیز سعید اسدی درباره طبیعت فرهنگ؛ فرآیند تبدیل عناصر طبیعی به نشانه‌های فرهنگی صحبت خواهد کرد.

همچنین کارگاه آموزشی مبانی بافت پیش مغ (برگ درخت خرما) توسط محمد سایبانی برگزار خواهد شد.

در طول این مدت قصه گویی دریانوردان، اجرای موسیقی آیینی و نمایشی به کارگردانی محمد سلامتی هرمزی برپا خواهد شد. اما در روز سیزدهم آذرماه هم حسین مسافر آستانه در باره بازیگری در نمایش های آیین صحبت می کند. هادی کمالی مقدم و مینا بزرگمهر هم نشستی درباره هرمز؛ چشم انداز یک افسانه برپا می کنند .

کارگاه آشنایی با سازهای کوبه ای هرمزگان هم توسط خالو محمد قنبر، بلال محمدی و اسحاق گلزاری برپا می شود. در روز ۱۵ آذرماه هم نشست حافظه حرکتی جمعی و تئاتر مبنی بر حرکت با حضور مجید سرلی‌زاده و کارگاه آشنایی با سازهای جفتی توسط خالو صادق و خالو رضا برپا خواهد شد.

در روز ۱۶ آذر ماه هم افتتاحیه هفته فرهنگی در ساعت ۱۶.۳۰ برپا می شود. در این مدت نمایشگاه صنایع دستی، عکس، مد و لباس، غذاهای بومی و محلی جزیره هرمز در طول هفته هنر هرمز از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب در گالری مجموعه تئاتر باران برپا خواهد بود.

500

کد خبر: 878507

وب گردی

وب گردی