بررسی هفته وحدت از منظر نهج البلاغه

کتابخانه علامه جعفری (ره)، برنامه "حرف های فیروزه ای" را با موضوع وحدت و انسجام و در آستانه میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام (ص) برگزار می کند.

به گزارش ایسکانیوز از مراکز فرهنگی هنری منطقه 5، سلسله نشست های «حرف‌های فیروزه‌ای» با هدف شرح و تفسیر نهج‌البلاغه از دیدگاه علامه محمدتقی جعفری (ره) با حضور حجت‌‌الاسلام و المسلمین موسی حسنی از شاگردان نزدیک زنده یاد علامه، در محل کتابخانه شخصی علامه جعفری برگزار می‌شود.

حجت‌‌الاسلام و المسلمین موسی حسنی در این نشست و در آستانه هفته وحدت، به تبیین و تشریح موضوع اتحاد و انسجام از منظر نهج البلاغه و کلام علی (ع) می پردازد.

اتحاد و انسجام اسلامی در آیینه سخنان امیرالمؤمنین، علی (ع)، در اثر گران سنگ نهج البلاغه، از چنان جایگاهی برخوردار است که حضرتش آن را موهبت بی بدیل الهی معرفی کرده و گرانبهاترین نعمت برشمرده است. این ارزش دینی و اجتماعی، برابر فرموده حضرت علی (ع)، بر پایه اعتقاد به یگانگی خدا، باور به رسالت پیامبر خاتم و معجزه جاودان ایشان قرآن کریم، بنا نهاده شده است.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند فردا دوشنبه 13 آذرماه ساعت 16 به کتابخانه علامه جعفری واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت‌ا... کاشانی، خیابان حسن‌آباد، انتهای کوچه چهارم مراجعه کنند.

502

کد خبر: 879523

وب گردی

وب گردی