کمبود مدارس استثنایی در استان مرکزی

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی با تصویب طرحی در حمایت از معلولان، اجباری بودن غربالگری ژنتیک زوجین در برنامه ششم توسعه را مصوب کرده است.

به گزارش ایسکانیوز،اکبر کریمی با حضور در مدرسه استثنایی نور اراک که به مناسبت روز جهانی معلولان انجام شد، با تجلیل از خدمات ارزشمند مربیان و کادر آموزشی مدارس استثنایی، اظهار کرد: طرحی در مجلس شورای اسلامی تنظیم شده که به موضوع غربالگری ژنیتک برای تمامی زوج‌های جوان می پردازد.

وی با اشاره به بالا بودن میزان تولد معلولان در سطح کشور اظهار کرد: تصویب و اجرایی شدن این طرح می‌تواند نسبت به کاهش آمار تولد فرزندان معلول در کشور، از طریق آگاهی بخشی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی زوجین کمک کند.

کریمی افزود: ایجاد تسهیلات لازم در امر آموزش فرزندان معلول و نیز افرادی که بر اثر سوانحی نظیر تصادفات و بلایای طبیعی دچار معلولیت می‌شوند در این طرح پیش‌بینی شده است.

وی گفت: معلولان موجوداتی پاک و هدیه های الهی هستند و افرادی که در مسیر خدمت، آموزش و نگهداری آنها تلاش می‌کنند از اجر و قرب بالایی برخوردار بوده و ثواب و اجر صبر و بردباری خانواده‌های آنان نیز در پیشگاه خدای تعالی محفوظ است.

کریمی اظهار کرد: فراهم کردن زیرساخت های آموزشی بویژه احداث مدارس با ویژگی‌های خاص برای تامین نیاز دانش آموزان معلول از موضوعاتی است که در برنامه ششم توسعه مورد تاکید واقع شده است.

وی با اشاره به کافی نبودن مدارس استثنایی در استان مرکزی اظهار کرد: برای تامین نیاز دانش آموزان معلول نیازمند مشارکت خیرین در این حوزه و تخصیص اعتبارات ویژه از سوی دولت هستیم.

902/900

کد خبر: 879666

وب گردی

وب گردی