مدیران کتابخوان نیستند/خاطرات شهدای مدافع حرم به زودی منتشر می شود

مدیر ادبیات و نشر سازمان حفظ آثار سپاه و بسیج، گفت: الگوگیری مردم برای کتابخوانی از مسئولان آغاز می شود و متاسفانه مدیران کتابخوان کم داریم.

سردار علی ناظری در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره وضعیت کتاب‌های دفاع مقدس در سال‌های اخیر، اظهار کرد: کتاب‌های با موضوع دفاع مقدس نسبت به سایر حوزه های دیگر ادبی تا پیش از این جزو آثار پرفروش محسوب می شدند اما این آثار نیز مانند دیگر حوزه های ادبی دچار افت مخاطب شده اند.

وی با بیان اینکه حوزه دفاع مقدس در طی سال‌های اخیر دچار کاهش فروش شده است، گفت: آثار دفاع مقدس نیازمند حمایت و توجه بیشتر از سوی مسئولان مدیریتی است.

مجری برگزاری نمایشگاه‌های ملی کتاب دفاع مقدس، احتمالا مسئولان رده های بالای کشور کتابخوان نیستند و مردم از آنها الگو می گیرند، افزود: الگوگیری مردم برای مطالعه کتاب از مدیران شروع می شود در این راستا اگر مردم بدانند که نمایندگان مجلس، وزرا، سران قوا، روحانیون و مسئولین کتابخوان هستند، آمار مطالعه کشور افزایش پیدا می کند.

وی ادامه داد: البته تقریظ برخی از کتاب ها که توسط مقام معظم رهبری انجام می شود خود به نوعی مبلغ اهمیت مطالعه برای مردم است.

سردار علی ناظری در مورد انتشار آثاری از خاطرات مدافعین حرم گفت: در حال حاضر درگیر مسائل مختلفی هستیم که به حوزه دفاع مقدس مربوط می شود و با آمدن شهدای مدافع حرم و شکست داعش کتاب‌های زیادی دراین رابطه در دست نگارش است.

مدیر انتشارات فاتحان با بیان اینکه بررسی آثار مربوط به شهدای مدافع حرم در حال تقویت است، خاطرنشان کرد: خاصیت چند بعدی جنگ سوریه و عراق از نظر عملیات، ماهیت دشمن و طراحی از سوی استکبار جهانی نیازمند بررسی چند جانبه وقایع و خاطرات رزمندگان است البته بعد سرنگونی داعش کتابهایی از این دست به بازار نشر ورود پیدا خواهد کرد.

502

کد خبر: 880050

وب گردی

وب گردی