انتشار  «کشف گذشته سِند»  به زبان انگلیسی

۳۰ مقاله برگزیده از ژورنال انجمن تاریخی سِند  با تمرکز بر دوره پیش از استعمار و دوره استعماری منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کتاب «کشف گذشته سِند» حاصل نگارش میشل بوین، ماتیو کوک، جولین لویک شامل مجموعه ای از ۳۰ مقاله برگزیده از ژورنال انجمن تاریخی سِند میان سال های ۱۹۳۴ الی ۱۹۴۸ میلادی با تمرکز بر دوره پیش از استعمار و دوره استعماری است.

این مقالات گذشته منطقه سند و تاریخ آن را در گستره وضعیت اجتماعی - فرهنگی آشکار می سازد. هیچ نسخه دیگری از این مقالات در کتب دیگر وجود ندارد و همچنین هیچ کس این مقالات را در این سال ها به چاپ نرسانده است. این مقالات نه تنها دانش مردم نسبت به منطقه سند را افزایش می دهد، بلکه تاریخ پاکستان و تنوع مردمی آن را هم بیان می کند. در فصل های این کتاب تنوع فرهنگی- اجتماعی پاکستان و چگونگی درهم آمیخته شدن تاریخ منطقه و اقوام آن بیان شده است.

میشل بوین مدیر پژوهش در مرکز ملی پژوهش های علمی و مدیر عامل مرکز مطالعات جنوب آسیا است. وی در مدرسه عالی مطالعات علوم اجتماعی پاریس به تدریس مردم شناسی تاریخی جنوب آسیا در دوران استعماری و پسا استعماری با تمرکز بر منطقه سند می پردازد همچنین ماتیو کوک پروفسور دانشگاه مرکزی کارولینای شمالی است. پژوهش های وی بر تاریخ و مردم شناسی جنوب آسیا، منطقه سند و سیاست های استعماری تمرکز دارد و سومین نویسنده این کتاب، جولین لویک دکترای خود را رشته علوم سیاسی از مدرسه عالی مطالعات علوم اجتماعی پاریس اخذ کرده است. هم اکنون وی رئیس بخش سیاسی و اجتماعی مرکز علوم اجتماعی و تاریخ دهلی نو است. پژوهش دکترای وی بر ناسیونالیسم و ساخت هویت در منطقه سند پس از استقلال پاکستان متمرکز بوده است.

نسخه انگلیسی «کشف گذشته سِند» به قلم میشل بوین، ماتیو کوک، جولین لویک توسط انتشارات آکسفورد منتشر شد.

502

کد خبر: 880156

وب گردی

وب گردی