وجود حدود 300 متقاضی فرزندخواندگی در چهارمحال و بختیاری

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه به دلیل وجود تعداد 200 تا 300 متقاضی فرزندخواندگی و تعداد اندک فرزندان قابل واگذاری در استان، اولویت با خانواده‌های فاقد فرزند است، گفت: بر اساس قانون این اولویت به این دلیل است که چارچوب خانواده در خانواده‌های فاقد فرزند کامل است.

به گزارش ایسکانیوز،جواد نجفی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: واگذاری فرزند به خانواده‌های بدون فرزند، دختران و زنان مجرد و خانواده‌های دارای فرزند که تمایل به پذیرش فرزند خوانده را دارند، انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه به دلیل وجود تعداد 200 تا 300 متقاضی فرزند خواندگی و تعداد اندک فرزندان قابل واگذاری در استان، اولویت با خانواده‌های فاقد فرزند است، ادامه داد: بر اساس قانون این اولویت به این دلیل است که چارچوب خانواده در خانواده‌های فاقد فرزند کامل است.
نجفی در خصوص اعطای فرزند بیمار برای فرزند خواندگی، تصریح کرد: این امر هیچ مانعی ندارد و در برخی موارد خانواده‌ها باعلم به اینکه فرزندی دارای بیماری است و با اهداف خداپسندانه، آن فرد را به فرزند خواندگی می‌پذیرند و تمام مراحل درمان را انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه اعطای فرزند به خانواده‌های دارای شرایط مناسب فرزند پذیری با همکاری بهزیستی و دادگستری صورت می‌گیرد، اضافه کرد: حضانت فرزند تا شش ماه به شکل موقت خواهد بود و بهزیستی به طور دائم بررسی لازم را انجام می‌دهد و پس از تایید با ارسال نامه به دادگستری، حکم حضانت دائم فرزند صادر خوهد شد و پس از آن اقدامات لازم به منظور وارد شدن نام فرزند پذیرفته شده در شناسنامه پدر و مادر نیز انجام می‌شود.
نجفی گفت: به خانواده‌هایی که فرزندی را به فرزند خواندگی می‌پذیرند توصیه می‌شود این موضوع را در سنین کودکی در قالب داستان‌های کودکانه و جذاب بیان کنند تا این امر در ذهن کودک شکل گیرد و به تدریج این موضوع به فرزند گفته شود.
وی خاطرنشان کرد: بهزیستی افرادی را که به فرزند خواندگی پذیرفته می‌شوند تا سنین بزرگسال به شکل غیر مستقیم رصد می‌کند و در صورت لزوم مددکاری، مشاوره و ارجاعات تخصصی را انجام می‌دهد.

902

کد خبر: 880683

وب گردی

وب گردی