فیبر نوری به مشترکان خانگی در استان اصفهان واگذار می‌شود

مدیر مخابرات منطقه اصفهان با اشاره به واگذاری فیبر نوری به مشترکان خانگی، گفت: فیبرنوری از نظر ساختاری و پهنای باند هیچ محدودیتی در سرعت و انتقال داده ندارد.

به گزارش ایسکانیوز،مهدی حیدری‌زاده در جلسه بررسی مشکلات شهرستان‌های شهرضا و دهاقان اظهار داشت: در استان اصفهان 826 سایت 3G و 904 سایت 4G وجود دارد و حدود 700 هزار پورت دیتا نیز به مشترکان خدمت‌رسانی می‌کند که از این تعداد 594 عدد مربوط به شرکت مخابرات و مابقی مربوط به 11 شرکت خصوصی است.

وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان 9 هزار و 400 تلفن همگانی وجود دارد، افزود: 5 میلیون و 177 تلفن همراه نیز در استان وجود دارد که در 2 هزار و 29 سایت موبایل کنترل می‌شود و ضریب نفوذ تلفن همراه نیز در استان 98 درصد است.

مدیر مخابرات منطقه اصفهان با بیان اینکه در شهرضا 22 هزار و 500 پست دیتا وجود دارد، بیان کرد: 13 هزار از آنها آزاد و آماده واگذاری به متقاضیان است، همچنین 17 منصوبه تلفن ثابت در این شهرستان خالی و آماده واگذاری به متقاضیان است.

وی با بیان اینکه در شهرستان دهاقان 18 هزار منصوبه تلفن ثابت وجود دارد که از این تعداد 15 هزار شماره مشغول به کار است، ادامه داد: ضریب نفوذ این سیستم مخابراتی نیز 45.7 درصد است و 3 هزار شماره خالی و آماده واگذاری نیز وجود دارد.

حیدری‌زاده با اشاره به اینکه در شهرستان دهاقان 16 سایت BTS وجود دارد که از این تعداد 6 عدد 3G و 2 عدد 4G هستند، اظهار داشت: در شهرستان شهرضا 88 هزار تلفن ثابت وجود دارد که از این تعداد 71 هزار شماره مشغول به کار است و ضریب نفوذ آن نیز 45.6 درصد است.

وی با اشاره به اینکه در سراسر استان اصفهان 3 میلیون شماره تلفن ثابت وجود دارد، بیان کرد: ضریب نفوذ تلفن ثابت که به ازای هر 100 نفر محاسبه می‌شود در استان اصفهان 46.7 درصد است.

مدیر مخابرات منطقه اصفهان با بیان اینکه ضریب نفوذ تلفن همراه در استان 98 درصد است، تصریح کرد: 10 درصد از مشترکان در استان اصفهان به شرکت مخابرات بدهکار هستند، این تعداد در شهرستان شهرضا 35 درصد و در شهرستان دهاقان 29 درصد است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته واگذاری فیبرنوری به منازل را در دستور کار شرکت مخابرات استان قرار دادیم، خاطرنشان کرد: فیبرنوری از نظر ساختاری و پهنای باند هیچ محدودیتی در سرعت و انتقال داده ندارد.

حیدری‌زاده با بیان اینکه در استان اصفهان سرعت بالای 50 مگابایت بر ثانیه را در نظر گرفته‌ایم که امکان افزایش آن نیز وجود دارد، گفت توسعه فیبرنوری در استان کسب و کارهای اینترنتی را افزایش می‌دهد و امکان استفاده از فناوری‌های نوین در بخش تکنولوژی را در بخش‌های مختلف ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امسال هزینه اینترنت داخلی و خارجی از یکدیگر تفکیک شده است، افزود: با این اقدام هزینه اتصال به سایت‌های داخلی نصف هزینه اتصال به سایت‌های خارجی محاسبه می‌شود.

مدیر مخابرات منطقه اصفهان با بیان اینکه امکان واگذاری سیستم FTTH به شرکت‌های صنعتی دو شهرستان وجود دارد که بر اساس این تفاهم‌نامه عملیات اجرایی آن فراهم می‌شود، گفت: بر اساس تفاهمنامه‌ای که با شرکت شهرک‌های صنعتی استان و شرکت مخابرات استان منعقد شده امکان توسعه ارتباطات مخابراتی در شهرک‌های صنعتی فراهم می‌شود.

وی گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه هزینه طرح و نظارت و عملیات اجرایی و تأمین تجهیزات بر عهده شرکت مخابرات و حفاری و ترمیم ترانشه با شرکت‌های صنعتی است.

منبع:تسنیم

902

کد خبر: 880931

وب گردی

وب گردی