فهرست فیلمهای ایرانی و داوران بخش بین‌الملل جشنواره سینما حقیقت اعلام شد

فهرست فیلم‌های مستند ایرانی راه‌یافته به بخش مسابقه بین‌الملل یازدهمین دوره جشنواره «سینما حقیقت» و اسامی داوران این بخش اعلام شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت، هشت فیلم مستند ایرانی در سه گروه مستندهای کوتاه و نیمه‌ بلند و بلند به رقابت با آثار خارجی بخش مسابقه بین ‌الملل می‌پردازند.

این فیلم ها شامل مستندهای کوتاه خاک‌های نرم فکه (عباس عمرانی بیدی) و لوتوس (محمدرضا وطن‌دوست)، مستندهای نیمه‌بلند تجربه شرقی (فاطمه موسوی)، سربازخانه (هادی معصوم‌دوست) و نقطه سر خط (جمشید مجددی)، مستندهای بلند در جستجوی فریده (آزاده موسوی، کوروش عطائی)، زنانی با گوشواره‌های باروتی (رضا فرهمند) و مادرم ایل من (عزت‌الله پروازه) هستند.

پیشتر اعلام شده بود که در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره سینما حقیقت، 25 فیلم از 18 کشور جهان پذیرفته شده‌اند.

**داورهای بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره «سینماحقیقت» معرفی شدند
به گزارش ایرنا از جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، 6 داور از کشورهای ایتالیا، فرانسه، ایران (دو داور)، آفریقای جنوبی و تایلند، داوری 33 فیلم ایرانی و خارجی راه‌یافته به بخش مسابقه بین‌الملل سینماحقیقت را در دو گروه مستندهای «کوتاه و نیمه‌بلند» و مستندهای «بلند» بر عهده خواهند داشت.

براساس انتخاب های صورت گرفته، در بخش مستندهای کوتاه و نیمه‌بلند، ماتئو داراس از فرانسه، سام کلانتری از ایران و پیم پاکاتوویرا از تایلند، داوری آثار را انجام خواهند داد.

جان‌فرانکو رُزی از ایتالیا، کتایون شهابی از ایران و داریل اِلس از آفریقای جنوبی نیز داوران مستندهای بلند این دوره از جشنواره سینما حقیقت خواهند بود.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را در روزهای ۱۹ تا ۲۶ آذرماه ۱۳۹۶ با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در پردیس سینمایی چارسو شهر تهران برگزار خواهد کرد.

بازنمایی تاریخ و فرهنگ جامعه‌ی ایرانی- اسلامی، صیانت از هویت ملی مبتنی بر انگاره‌های دینی و ایرانی، تقویت سینمای مستند خلاق ایران، بیان نسبت سینمای مستند با واقعیت‌های اجتماعی، آشنایی فیلمسازان کشور با تحولات نوین سینمای مستند جهان، توجه به اهمیت اقتصاد سینمای مستند با تاکید بر رفع موانع تولید، توزیع و نمایش این آثار در عرصه‌های داخلی و خارجی، از اصول و اهداف این جشنواره است.

503

کد خبر: 881461

وب گردی

وب گردی