لزوم تعیین تکلیف حق‌التدریسان فنی‌وحرفه‌ای طبق برنامه ششم

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه تعیین تکلیف حق‌التدریسان فنی‌وحرفه‌ای طبق برنامه ششم الزامی است، خواستار در نظر گرفتن اعتبارات لازم برای این امر شد.

به گزارش ایسکانیوز، سید جواد ساداتی‌نژاد درباره وضعیت مدرسان حق‌التدریس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای، گفت: تعیین تکلیف وساماندهی مدرسان حق التدریس دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای طبق قانون برنامه ششم الزامی است؛ بنابراین با توجه به اینکه اساتید حق‌التدریس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای دارای سوابق مناسب و تجربه کافی درامر تدریس هستند باید با نگاه ویژه موضوع تعیین تکلیف وضعیت آنها را پیگیری کرد.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدرسان حق التدریس دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای در مقاطعی که این دانشگاه به صورت آموزشکده اداره می‌شد، در آن حضور موثر داشتند، تصریح کرد: زمانی که حق التدریس‌های وزارت آموزش و پرورش تبدیل وضعیت شدند، مدرسان حق التدریس فنی و حرفه‌ای به نوعی از این ماجرا جا ماندند؛ در صورتی که حق این افراد بود که در آن زمان تبدیل وضعیت شوند.

ساداتی نژاد افزود: با تبدیل وضعیت مدرسان حق التدریس دانشگاه فنی وحرفه‌ای بطور حتم این دانشگاه می‌تواند بیش از پیش در راستای اهداف مهارت آموزی‌اش حرکت کند.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت ادامه داد: پایین‌ترین نرخ بیکاری درمیان فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای است و این درحالی است که برخی از این آموزشکده‌های فنی حتی یک نفر فارغ التحصیل بیکار نیز ندارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: دانشگاه‌های فنی وحرفه‌ای در تربیت تکنسین به خوبی عمل کردند؛ بنابراین با ساماندهی مدرسان حق التدریس فنی وحرفه‌ای می‌توان بخش مغفول در حوزه مهارت در جامعه را با نیروهای مهارت‌دیده پر کرد.

کد خبر: 882169

وب گردی

وب گردی