صدور شناسنامه ایمنی برای مدارس منطقه 7

شهردار منطقه 7 از صدور شناسنامه ایمنی برای مدارس سطح منطقه در راستای اجرای طرح مدرسه آماده خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 7، سمیه حاجوی با اعلام این مطلب افزود: فاز سوم طرح مدرسه آماده در سطح منطقه با هدف آماده سازی دانش آموزان و مدیران در برابر رویارویی با بلایای طبیعی در حال اجرا است و پس از بررسی مدارس توسط کارشناسان آتش نشانی شناسنامه ایمنی برای آنها صادر می شود.

وی یادآور شد: این طرح با هماهنگی آموزش پرورش منطقه در مدارس در حال اجراست و پس از آموزش مدیران این مدارس، در مرحله بعدی قرار است معلمان و دانش آموزان نیز تحت آموزشهای لازم قرار گیرند.

شهردار منطقه 7 در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در خصوص مقاوم سازی مدارس در برابر بلایای طبیعی، آموزشهای لازم به مدیران مدارس آغاز شده و مدیران این مدارس تاکنون در دوره های آموزشی اطفاء حریق، کمکهای اولیه، آشنایی با مبانی بحران و همچنین روانشناسی بحران شرکت کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه طرح مدرسه آماده در سطح مدارس منطقه با هدف ارتقای آمادگی، ایمنی و توانمندسازی مدارس در مقابله با حوادث اجرا می شود، عنوان کرد: شناخت مخاطرات، آمادگی و نحوه مواجهه با حوادث،کمک های اولیه و اصول ایمنی و اطفاء حریق از جمله کارگاههای آموزشی است که در راستای اجرای طرح یادشده در مدارس برگزار می شود.

حاجوی در ادامه تاکید کرد: مدرسه آماده مدرسه ای است که مخاطرات آن به حداقل رسیده و توان مقابله با حوادث را کسب نموده و کمترین تلفات و خسارات را در مقابله با حوادث متحمل خواهد داشت. مدرسه آماده قصد دارد با همراهی کلیه مسئولین و ذینفعان در جهت ایجاد محیطی امن و مطمئن برای تعلیم و تربیت دانش آموزان گام بردارد.

به گفته وی آموزش نمایندگان مدیریت بحران مدارس، آموزش پرسنل مدرسه، تشکیل گروه مدیریت بحران ، تهیه سند مخاطرات، اجرای اقدامات کاهش مخاطرات، مانور، آموزش دانش‌آموزان، تشکیل گروه دوام دانش‌آموزی، مشارکت دادن والدین در طرح و تجهیز مدرسه بخشی ازگام های اجرای و مهم این طرح به شمار می آید.

701

کد خبر: 882717

وب گردی

وب گردی