کارگروه بررسی مشکلات ارتقای روابط ایران و روسیه تشکیل شد

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه از تشکیل کارگروه بررسی مشکلات ارتقای روابط ایران و روسیه با حضور رؤسای مجالس دو کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، در حاشیه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای رمضانعلی سبحانی‌فرد رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه با اشاره به سفر اخیر لاریحانی به روسیه گفت: در چند سال اخیر روابط ایران و روسیه از حالت تشریفاتی، خارج و ظرفیت‌های اقتصادی و سیاسی برای روابط دو کشور فعال شده است.

وی با بیان اینکه امنیت منطقه را دو کشور ایران و روسیه به دست گرفته‌اند، گفت: در بحث سوریه، کشورهای غربی موفق به از بین بردن داعش نشدند؛ اما ایران و روسیه با همکاری راهبردی، موفق به حذف داعش شدند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه با اشاره به عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا گفت: این اقدام فرصتی برای افزایش ارتباطات اقتصادی است؛ ایران و روسیه در همکاری‌های سیاسی توقف نکردند و معتقدند باید همکاری‌ها به سمت اقتصادی و گردشگری ارتقا یابد.

سبحانی‌فرد با اشاره به افزایش ۱۲۰ درصدی سفر ایرانیان به روسیه تصریح کرد: سفر شهروندان روسی به ایران نیز ۳۵ درصد افزایش داشته و تعداد پروازهای ایران به روسیه به ۱۶ پرواز در هفته افزایش پیدا کرده است.

وی همچنین از افتتاح کارگروه بررسی مشکلات ارتقای روابط دو کشور ایران و روسیه با حضور رؤسای مجالس دو کشور خبر داد و گفت: از جانب ایران، اعضای کمیسیون سیاست خارجی، کارگروه دوستی ایران و روسیه و مرکز پژوهش‌ها در این کارگروه حضور دارند و قرار شده است این کارگروه هر دو ماه یکبار تشکیل جلسه دهد.

سبحانی‌فرد همچنین از حضور رئیس گروه دوستی پارلمانی روسیه در ایران در بهمن ماه سال جاری خبر داد.

304

کد خبر: 884145

وب گردی

وب گردی