حضور ۲۵۳ ناشر در سمنان/ شرایط برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب مهیا است

استاندار سمنان با بیان اینکه شرایط برای برگزاری نمایشگاه کتاب از بیست و ششم آذرماه تا یکم دیماه۹۶ آماده است، گفت: ۲۵۳ناشر در این نمایشگاه ۴۰هزار عنوان کتاب را ارائه می کنند.

به گزارش ایسکانیوز، محمد رضا خباز صبح پنج شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان به میزبانی استانداری و با موضوع نمایشگاه کتاب سمنان، بیان کرد: پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان از ۲۶ آذر تا یکم دیماه ۹۶ فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است چرا که حضور ۴۰ هزار عنوان کتاب از ۲۵۳ ناشر ملی و بین المللی شرایطی را فراهم می کند که در طول سال بی نظیر محسوب می شود.

وی افزود: متاسفانه علی رغم موفقیت و پیشرفتهای بالا در عرصه های مختلف کشور در موضوع مطالعه پیشرفت زیادی نداشتیم لذا از مسئولان برگزاری نمایشگاه می خواهم کتاب هایی را ارائه کنند که فرزندان ما را به پژوهش و تحقیق ترغیب و تشویق کنند.

متاسفانه اخلاقمان را سیاسی کرده‌ایم

استاندار سمنان همچنین گفت: توجه به اخلاق از جمله مواردی است که در انتخاب کتاب برای ارائه در نمایشگاه کتاب مورد توجه قرار گیرد.

خباز اثر مثبت برگزاری نمایشگاه کتاب را ترویج فرهنگ مطالعه دانست و تاکید کرد: باید مطالعه و کتابخوانی در کشور ما به عنوان یک فرهنگ فراگیر جدی گرفته شود و همگان باید سعی کنتد تا در این راستا تلاش کنند. ‌

وی با انتقاد از شرایط کنونی که در آن فقر مطالعه مشهود است، افزود: ما انقلاب کردیم تا سیاستمان را اخلاقی کنیم اما متاسفانه اخلاقمان را سیاسی کردیم و این امر ما را از بسیاری نکات مثبت دور ساخته است.

گناه زبان را جدی نمی‌گیریم

استاندار سمنان تصریح کرد: یکی از مشکلات امروز ما این است که گناه زبان را جدی نمی گیریم در حالی که آبروی انسان مسلمان از کعبه محترم تر است اما این مسائل زمانی در جامعه نهادینه می شود که فرهنگ مطالعه در بین آحاد جامعه نهادینه شود.

خباز بیان کرد: این درد بزرگی برای جوامع مسلمان است که سرانه مطالعه آنها از کشورهای غیر مسلمان پایین تر است در حالی که هر گونه هزینه در امر مطالعه، سرمایه گذاری محسوب می شود چرا که نسل آتی را پرورش می دهد.

وی درباره اهمیت کتابخوانی نیز، توضیح داد: قرائت خانه به مانند مسجد است و مطالعه کننده نیز در حال عبادت خدا است لیکن می بایست کتاب را در زندگی فرزندانمان وارد کنیم و آنان را با کتاب مانوس سازیم.

نمایشگاه کتاب سمنان در سالن غدیر برگزار خواهد شد.

901

کد خبر: 884521

وب گردی

وب گردی