ارتش اسرائیل آماده درگیری مستقیم نظامی با ایران نیست

روزنامه جروزالم پست در سرمقاله ای نوشت: اعلام شهر قدس به عنوان پایتخت اسرائیل شرایطی در منطقه پدید آورده که اسرائیل مجبور است به تنهایی با محور ایران، روسیه و ترکیه مقابله کند.

به گزارش ایسکانیوز، این روزنامه نوشت: ایران و روسیه راهبردی دقیق در منطقه پیاده کرده اند و ایران با خوانش دقیق نقشه منطقه ای توانسته است تبدیل به یک قدرت منطقه ای موثر شود و دایما بر قدرت و نفوذ خود بیفزاید.

این روزنامه گفت اکنون ایران و اسرائیل بر سر یک دوراهی قرار دارند و آن این که آیا در آینده ای نزدیک درگیر نبردی مستقیم خواهند شد یا خیر.

این روزنامه اذعان کرد درگیری مستقیم بخصوص از جهت امکان آمادگی نظامی اسرائیل مساله ای قابل بررسی است زیرا ارتش اسرائیل در 20 سال گذشته بر اساس این پندار که قرار است با گروه های شبه نظامی درگیر شود توان نظامی خود را تقویت کرده اما هیچ گاه به فکر درگیری مستقیم با یک کشور نبوده و بر این اساس نوع تقویت نظامی ارتش اسرائیل مبتنی بر نبردهایی با شدت کم بوده است.

جروزالم پست گفت ایران در کنار حمایت روسیه و کمک گروه های نیابتی خود تبدیل به چنان تهدیدی برای اسرائیل شده که ارتش اسرائیل با امکانات کنونی خود آماده مقابله با آن نیست.

این روزنامه افزود در حالی که جمعیت ایران ده برابر اسرائیل است ایران در سایه تحولات منطقه ای همچنین قادر است در عرض چند روز تجهیزات خود را تا مرزهای اسرائیل بیاورد اما اسرائیل از چنین امکانی برخوردار نیست.

این روزنامه همچنین فاش کرد اسرائیل در عین اینکه در جنگ شش روزه موفق به شکست نیروی مقابل شد اما اشتباهاتی را از جهت مدیریت نیروی زمینی و هوایی مرتکب شده بود که نظیر آن را در جنگ 33 روزه لبنان و جنگ 22 روزه غزه بار دیگر مرتکب شد. این روزنامه به مقامات اسرائیل متذکر شد باید به دنبال رفع زمینه های این اشتباهات باشند.

جروزالم پست در ادامه به بررسی راه های مقابله با ایران پرداخت و از ترور هدفمند مقامات ارشد جمهوری اسلامی و تحریک جریان های مخالف انقلاب اسلامی که در سال 88 سر بر آوردند به عنوان راه هایی برای عقب راندن نقشه پیشروی ایران نام برد.

این روزنامه همچنین به مقامات نظامی اسرائیل توصیه کرد ایران را تهدید کنند در صورت هدف گیری مناطق اسرائیل توسط حزب الله لبنان و خصوصا فرودگاه بن گوریون، تهران از حملات این ارتش مصون نخواهد ماند.

کد خبر: 885490

وب گردی

وب گردی