هوای تهران همچنان ناسالم است/ باد و باران به داد پایتخت نشینان خواهد رسید؟!

بر اساس بررسی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ، شاخص 24 ساعته کیفیت هوای معلق در یکی از ایستگاه‌های پایتخت در آستانه خطرناک قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران شاخص کیفی هوای دیروز تهران در ساعت 8 صبح 143 و در شرایط ناسالم برای گروه هاس حساس جامعه قرار داشت.میانگین کیفیت هوای تهران تا ساعت 11 صبح روز گذشته نیز، با شاخص 145 در شرایط ناسالم برای گروه های حساس جامعه گرفت. میزان ذرات معلق در ساعت 15 با میزان 155 از مرز هشدار فراتر رفته و در شرایط ناسالم برای همه افراد جامعه قرار گرفت.

گفتنی است بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران در روز شنبه شاخص کیفی هوای تهران در ساعت 11 صبح 112 و در شرایط ناسالم قرار داشت، میزان این ذرات در ساعت 13 و 15 روز شنبه به ترتیب به 138 و 144 رسید و در مرز هشدار قرار گرفت.شاخص کیفی هوای دیروز تهران در ساعت 23 روز گذشته با میزان 158 از مرز هشدار گذشت و در شرایط ناسالم برای تمامی گروه های حساس جامعه قرار گرفت .

نمودار زیر کیفیت هوای تهران در ساعات ثبت شده طی 2 روز گذشته را نشان می دهد:

براساس بررسی نمودار می توان دریافت هر چه به ساعات پایانی شب نزدیک تر می شویم، میزان ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون افزایش پیدا می کند به گونه که در روز شنبه در ساعت 15 در مرز هشدار قرار گرفته و در 15 ظهر روز یکشنبه نیز از مرز هشدار فراتر رفته و به میزان 155 رسیده است.

شاخص کیفی 8 صبح امروز تهران در شرایط ناسالم برای گروه های حساس جامعه است

بر اساس این گزارش، شاخص کیفی 24 ساعت گذشته منتهی به هشت صبح امروز (27 آذر ماه) 147 و در شرایط ناسالم برای گروه های حساس جامعه قرار دارد.بر اساس این گزارش، میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون 147، میزان ذرات معلق کمتر از 10 میکرون 92 و میزان مونواکسید کربن در هوا 55 است.

شاخص کیفی 8 صبح امروز تهران در شرایط ناسالم برای گروه های حساس جامعه است حال باید منتظر ماند تا ببینیم شاخص کیفی هوا در ساعات مختلف روز افزایش پیدا خواهد کرد یا باد و باران به داد پایتخت نشینان خواهد رسید؟!

شاخص 24 ساعته کیفیت هوای معلق در یکی از ایستگاه‌های شهر تهران در آستانه خطرناک قرار گرفت

شاخص 24 ساعته کیفیت هوای معلق در یکی از ایستگاه‌های شهر تهران مقدار 180 را نشان داد در آستانه خطرناک قرار گرفت.
بر اساس داده‌های اندازه‌گیری شده ذرات معلق کوچکتر از 2.5 میکرون در شهر تهران، شاخص این آلاینده عدد 147 را نشان می‌دهد ناسالم برای گروه های حساس است و در مرز مقدار ناسالم برای کلیه اقشار جامعه به حساب می‌آید.
در این بین ایستگاه‌های متعددی شاخص آلاینده ذرات معلق کوچکتر از 2.5 میکرون را بالاتر از عدد 150 نشان می دهند که برای کلیه اقشار جامعه ناسالم است.
غلظت بالای ذرات کوچکتر از 2.5 میکرون در ایستگاه‌های متعدد در نواحی مختلف شهر، نشان می‌دهد که ابر آلایندگی ذرات معلق در سطح شهر گسترده شده است. در ایستگاه‌های متعددی در شرق، غرب؛ جنوب، شمال و نواحی مرکزی تهران غلظت بالای این ذرات مشاهده می‌شود که بیشینه آن نیز برابر با 180 می‌باشد که مقدار بسیار زیادی است.
لازم به ذکر است که ایستگاه‌های متعددی در شهر تهران در 24 ساعت گذشته غلظت‌های بالایی از ذرات معلق کوچکتر از 5/2 میکرون، در حدود 100 میکروگرم بر متر مکعب نشان دادند که مقدار بسیار بالایی است و می تواند به شدت برای سلامتی افراد جامعه خطرناک باشد.

701

کد خبر: 886018

وب گردی

وب گردی