گزارش شبکه تلویزیون مسکو از کنسرت موسیقی  ایران

کنسرت پیام عزیزی در دانشگاه چایکوفسکی در تبادل فرهنگ موسیقی دو کشور مؤثر بود.

به گزارش ایسکانیور، شبکه تلویزیون «فرهنگ» مسکو از کنسرت گروه موسیقی «باقدسیان» در روسیه، در برنامه‌ای گزارش داد که کنسرت پیام عزیزی در دانشگاه چایکوفسکی؛ در تبادل فرهنگ موسیقی دو کشور مؤثر بود.

پیام عزیزی خواننده موسیقی عرفانی به همراه گروه موسیقی «باقدسیان» در کنسرواتور چایکوفسکی در شهر مسکو؛ بزرگترین و معتبرترین دانشگاه موسیقی دنیا در شهر مسکو در کشور روسیه برنامه اجرا ‌کرد. این کنسرت از طریق شبکه تلویزیون «فرهنگ» مسکو به صورت زنده برای علاقمندان به موسیقی در کشور روسیه پخش شد.

تلویزیون «فرهنگ» مسکو از کنسرت پیام عزیزى و گروه موسیقی عرفانى «باقدسیان» در دانشگاه موسیقی چایکوفسکى گزارش داد که؛ با همکاری دانشگاه چایکوفسکی کنسرت پیام عزیزى برگزار شد و این کنسرت در تبادل فرهنگ موسیقی دو کشور مؤثر بود. خانم «مارگاریتا کاراتیگینا» مسئول بخش بین‌الملل کنسرواتوار چایکوفسکى در این مورد می‌گوید که کنسرت پیام عزیزى باعث شده است که فرهنگ یکدیگر را بیشتر بشناسیم و هیچ چیزی بهتر از شناخت موسیقی کشورها نیست که در واقع نشان دهنده فرهنگ آن کشور است. برای ما شناخت موسیقی ایرانی به عنوان یک موسیقی بین‌المللی آسان و قابل فهم است.

در این گزارش همچنین آمده است: گروه موسیقی «باقدسیان» در مسکو کنسرت اجرا کردند؛ این گروه توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامى دعوت شدند. این گروه که از پیام عزیزى خواننده و 5 نوازنده نوازنده تشکیل شده است؛ چند روز گذشته وارد مسکو شدند تا با هنرشان درباره فرهنگ و وطن خود سخن بگویند. در این گروه، از ساز کمانچه به عنوان یک ساز کلاسیک ایرانی استفاده شده است. همانند لهجه‌های مختلف یک زبان، هر ملودی مربوط به یک استان و منطقه خاص است که لهجه‌های مختلف کُردی در آن استفاده شده است. همچنین ساز سنتور نیز به عنوان یک ساز سنتی ایرانی در این گروه، جایگاه خود را دارد.

پیام عزیزى با گروه موسیقی عرفانى «باقدسیان روز 10 دسامبر 2017 در سالن ارکستریون مسکو در شهر مسکو پایتخت کشور روسیه، در روز 11 دسامبر 2017 در سالن فیلارمونی در شهر ولادی قفقاز مرکز جمهوری اوستیای شمالی ـ آلانیا از واحدهای فدرال کشور روسیه و همچنین در روز 15 دسامبر 2017 در کنسرواتوار چایکوفسکی بزرگترین و معتبرترین دانشگاه موسیقی دنیا کنسرت موسیقی عرفانی برگزار کرده بود.

در کنسرت‌های کشور روسیه، مجموعه‌اى از موسیقى عرفانى و خانقاهى، موسیقى ایرانى، موسیقى فولکلور مناطق مختلف کُردستان از جمله؛ هورامى، لیلاخ و سنندج، بادینى و کرمانجى، سقز و مکریان و مجموعه موسیقى کُردى شهرى با صدای پیام عزیزى اجرا شد.

503

کد خبر: 887282

وب گردی

وب گردی