ضوابط پرداخت وام مسکن تا ۲ هفته دیگر تسهیل می‌شود

عضو هیات مدیره بانک مسکن با اشاره به برداشت‌های خاص برخی شعب این بانک در موضوع پرداخت تسهیلات، گفت:کارگروهی برای بازنگری ضوابط پرداخت وام تعیین شده و تا دو هفته آینده مشکلات مربوط به ضمانت برطرف می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ ابوالقاسم رحیمی‌انارکی، اظهار کرد: در حال حاضر ارائه ضمانت برای وام مسکن، جزو ضوابط بانک مسکن نیست. اما در مواردی که تسهیلات بدون سپرده پرداخت می‌شود و اطمینان کافی از توانایی بازپرداخت اقساط یا مدارک و مستندات مورد نیاز را متقاضی نتواند فراهم کند، از این افراد درخواست می‌شود برای دریافت وام ضامن بیاورند.

او تصریح کرد: در خصوص حساب‌های تعهدی بانک از جمله صندوق یکم، انواع صندوق‌ها، حساب جوانان و... چنین تکلیفی وجود ندارد، بنابراین این قضیه در دستور کار بانک مسکن قرار گرفته است.

او افزود:‌ کارگروهی برای این کار تعیین شده‌اند که بحث ضمانت‌های وام مسکن مجددا مورد بازنگری قرار گیرد و بتوانیم تسهیللاتی را در این زمینه به وجود بیاوریم تا بر اساس ضوابط ابلاغی بانک مسکن وام به متقاضیان پرداخت شود.

عضو هیات مدیره بانک مسکن تاکید کرد: برخی شعب نباید از خود برداشت‌های خاصی را داشته باشند و در مغایرت با ضوابط ابلاغ شده بخواهند یک سری اقدامات را انجام دهند.

رحیمی انارکی افزود: این مسئله طی دو هفته آینده نهایی و به شعب بانک اعلام می‌شود تا بر اساس ضوابط اقدام کرده و مسائل و مشکلات پدید آمده برای مردم برطرف شود.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 887699

وب گردی

وب گردی