لزوم شناسایی پتانسیل معدنی جزایر هرمزگان برای رفع محرومیت

استاندار هرمزگان بر لزوم لزوم شناسایی پتانسیل معدنی جزایر هرمزگان برای رفع محرومیت و ایجاد اشتغال در این مناطق تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، فریدون همتی در جلسه شناسایی ذخایر معدنی استان هرمزگان و پروژه های ژئوفیزیک هوایی که در سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور برگزار شد، با بیان اینکه تحقیقات این سازمان برای آینده کشور بسیار مهم است، عنوان کرد: ما به توسعه فعالیت‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور در هرمزگان کمک خواهیم کرد و مطالعات زمین‌شناسی در دریاهای آزاد و خلیج‌فارس باید انجام شود.

وی با اشاره به ظرفیت استان هرمزگان برای توسعه فولاد، افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تولید سالانه ۱۰ میلیون تن فولاد در هرمزگان هدف گذاری شده که برای این امر به حداقل ۴۰ میلیون تن سنگ آهن نیاز است و از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی می‌خواهیم با مطالعات خود، نقشه‌ راه اکتشافی مواد اولیه تولید فولاد را در استان به ما نشان دهد.

استاندار هرمزگان به امضای تفاهم نامه‌ای میان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان به منظور انجام مطالعات ژئوفیزیک هوایی جهت شناسایی و اکتشاف معادن سنگ آهن اشاره کرد و بیان داشت: شناسایی و استخراج آهن هماتیت برای تامین گندله بخش فولاد در استان هرمزگان کمک خواهد کرد.

همتی بر ضرورت انجام مطالعات مخاطرات زمین‌شناسی در استان هرمزگان با توجه به فرونشست‌های موجود در دشت میناب تاکید کرد و اظهار داشت: شناسایی پتانسیل معدنی جزایر هرمزگان ضروری است و این امر به رفع محرومیت و اشتغالزایی در هرمزگان کمک خواهد کرد.

وی اضافه کرد: پروژه هوایی برای شناسایی و اکتشاف معادن سنگ آهن استان در سال ۹۴ به امضا رسید که منجر به صدور ۲۹ پروانه بهره برداری برای استان در بخش گنبدهای نمکی و سنگ‌های هماتیت شد که بر همین اساس ۳۵ میلیون سنگ هماتیت در استان کشف شد.

استاندار هرمزگان با بیان این‌که فعالیت در بخش معادن فلزی استان مانند کرومیت و آهن در توان بخش خصوصی نیست و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور باید با مطالعات سیستماتیک وارد این شود، خاطرنشان کرد: هرمزگان استعدادهای بسیار زیادی در زمینه معادن دارد و همه شاخصه‌های موجود برای رشد و توسعه در این عرصه را در اختیار دارد و بخش خصوصی نیز در بخش مطالعات ذخایر غیرفلزی مثل گچ و مصالح ساختمانی بسیار موفق عمل کرده است.

901

کد خبر: 889555

وب گردی

وب گردی